اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
رئیس فدرال رزرو آمریکا خبر داد:

فدرال رزرو می تواند نسبتا زود نرخ بهره را افزایش دهد

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا می تواند نسبتا زود نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی و انتشار آمارهای مثبت بخش مسکن و افزایش نرخ تورم، فدرال رزرو می تواند به زودی نرخ بهره را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش یلن در نخستین اظهارات خود پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: دلیلی برای کناره گیری از این سمت نمی بینم و دوست دارم تا پایان دوره در این مسئولیت فعالیت کنم.

جانت یلن تا سال 2018 میلادی رئیس فدرال رزرو خواهد بود. نشست آتی فدرال رزرو قرار است اوایل دسامبر برگزار شود و به اختمال زیاد مقامهای بانک مرکزی آمریکا در این نشست نرخ بهره را افزایش می دهند.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر سال گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده اند و از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده اند.

ترامپ بارها در رقابت های انتخاباتی از سیاست های پولی فدرال رزرو و پایین نگهداشتن نرخ بهره به شدت انتقاد کرده است. یلن افزود: شواهدی که از نشست نوامبر تاکنون مشاهده کرده ایم، مطابق با انتظارات ما در خصوص تقویت رشد اقتصادی و بهبود اوضاع بازار کار و افزایش نرخ تورم بوده است.

وی اشاره مستقیمی به برنامه های ترامپ برای کاهش مالیاتها و هزینه 1000 میلیارد دلاری برای توسعه زیرساختهای آمریکا نکرده ولی گفت: فدرال رزرو آماده است تا با شکل گیری دولت جدید، چشم انداز خود را تعدیل کند.

یلن تاکید کرد: زمانی که سیاست های اقتصادی دولت جدید به طور شفاف اعلام شود، فدرال رزرو این عوامل و تاثیر آن را بر تورم و اشتغال در چشم اندازهای جدید خود لحاظ خواهد کرد. فدرال رزرو احتمالا روند افزایش تدریجی نرخ بهره را در پیش خواهد گرفت.

رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت: دستمزدها و رشد اقتصادی در شش ماه دوم امسال با افزایش بیشتری روبرو شده و وضعیت اقتصادی جهان نیز نسبت به شش ماه نخست تا حدی بهبود یافته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین و اروپا موجب شده است تا فدرال رزرو طی ماه های گذشته افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

یلن گفت: مقامهای فدرال رزرو در نشست نوامبر به این جمع بندی رسیدند که زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فراهم شده و این احتمال هست که نرخ بهره نسبتا زود افزایش یابد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد