اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شد

دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت پنسیلوانیا و کسب ۲۰ رأی الکترال و رسیدن به حد نصاب ۲۷۰ رأی الکترال رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شد.

آرای الکترال ایالت اوهایو به دونالد ترامپ رسید. در دهه‌های اخیر تمامی روئسای جمهور آمریکا با پیروزی در این ایالت، به کاخ سفید رفته‌اند و هیچ رئیس جمهوری بدون پیروزی در این ایالت به اتاق بیضی نرسیده است. نیویورک تایمز همچنان شانس پیروزی ترامپ را افزایش میدهد؛ حالا 73 درصد. جان ساپل سردبیر بی‌بی‌سی آمریکا نوشته است که در ستاد مرکزی هیلاری کلینتون وضعیتی مثل مجلس ختم برقرار است.

در حالی که از شب گذشته برخی از حوزه های رای گیری کوچک در ایالت نیوهمپشایر انتخابات را آغاز و به پایان رسانده اند، اکنون با آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی آمریکا انتخابات ریاست جمهور آمریکا وارد حساس ترین لحظات خود میشود.
راس ساعت 6 صبح به وقت محلی در ایالات شرقی آمریکا انتخابات، رسما وارد مرحله اساسی و حساس خود شده است. به گزارش تابناک در حالی که هنوز نظر سنجی ها جریان دارد و حکایت از نزدیکی شدید آرا بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هستند، به شکل مشخص نمی‌توان در مورد بسیاری از ایالت هایی که رای آنها هنوز مشخص نیست نظر خاصی داد.
***
10:41
ساختمان شیشه‌ای که قرار بود میزبان هیلاری کلینتون برای جشن پیروزی یا نطق شکست باشد، تعطیل شد و از هواداران هیلاری کلینتون خواسته شد تا به خانه بروند و استراحت کنند و منتظر شمارش بقیه آراء شوند؛ رویکردی که عملاً به منزله پذیرش شکست قلمداد شده است. سنت مرسوم، ایراد یک نطق شکست توسط بازنده است اما ظاهراً کلینتون خود را برای چنین لحظاتی آماده نکرده بوده است!
***
10:34
هنوز ستاد مرکزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها درباره پیروزی ترامپ را تایید نکرده اما خبرنگار نیویورک تایمز گزارش داده است؛ دونالد ترامپ به سوی مقر جشن پیروزی حرکت کرده است.
***
10:05
اسوشتیدپرس گزارش کرده که ترامپ، در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیروز شده و 20 رای الکترال این ایالت به سبد ترامپ ریخته شده است. بدین ترتیب ترامپ کار را تمام کرد و عدد طلایی 270 تقریباً در مشت اوست.
***
10:05
با وجود آنکه هنوز نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن نشده است، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه، حزب راست افراطی این کشور، به دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور جدید ایالات متحده» و همچنین به مردم آمریکا تبریک گفته است.
***
9:50
هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در ایالت مین پیروز شد. بر اساس آخرین ارزیابی، دونالد ترامپ با 254 رای در مقابل کلینتون با 218 رای پیش است.
***
9:36
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پیغامی از پیش ضبط شده از آمریکایی‌ها خواسته است که پس از انتخاباتی خسته کننده و گاه عجیب یکدیگر را نه به چشم دموکرات یا جمهوری‌خواه، بلکه به چشم هموطن نگاه کنند. او گفت فارغ از اینکه نامزد مورد نظر شما برنده بشود یا نه فارغ از هر چه که بشود، خورشید فردا دوباره می‌تابد، و آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود.
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215

***
9:30
تصویر تازه از خارج از تالار شیشه‌ای که برای نطق پیروزی کلینتون در نظر گرفته شده است. این ساختمان بسیار خلوت شده و احتمال می‌رود کلینتون در ساعات پیش رو زیر این سقف شیشه‌ای که نتوانست از آن عبور کند و به کاخ سفید برسد، نطق شکست را بخواند. در مقابل، شواهد نشان می‌دهد که ترامپ خود را برای نطق پیروزی در نیویورک آماده کرده است.
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215
***
9:29
همانگونه که پیش بینی می‌شد شاخص بورس تهران نیز به شدت سقوط کرد و تابلوهای بورس به طور کامل قرمز شده است. در صورت پیروزی قطعی ترامپ، افزایش شدت این سقوط در بورس تهران به عنوان یکی از بازارهای تاثیرپذیر از تحولات سیاسی آمریکا قابل پیش بینی است. سقوط شدید در بورس اکثر کشورهایی که اکنون عرضه سهام جریان دارد، رخ داده و این واکنش به توجه به برنامه اقتصادی ترامپ قابل انتظار بود.
***
9:20
اشک‌ها و لبخندها در ستاد دو کاندیدا، بهت و حیرت‌ها در گروه‌های مرجع طرفدار دو طرف اکنون در قاب عکس ثبت می‌شود. بسیاری از رهبران سیاسی دنیا و بسیاری از ستاره‌های مطرح آمریکا مواضع بسیار شدیدی علیه ترامپ اتخاذ کرده بودند و خواستار رای مردم آمریکا به کلینتون شده بودند. اکنون اکثریت رای دهندگان آمریکایی به این خواسته‌ها «نه» گفته‌اند و یک شگفتی رقم زده‌اند.
8:56
6 رای الکترال ایالت نوادا به سبد هیلاری کلینتون رسید و اکنون ترامپ با 244 رای در مقابل کلینتون با 215 رای قرار دارد. احتمال اینکه کلینتون بتواند فاصله آرایش را با ترامپ جبران کند، بسیار بعید است و اکثر تحلیل گران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تمام شده، قلمداد کرده ‌اند.
***
8:50
براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است چهل و هشت ممیز سه دهم درصد از کل آرای مردم آمریکا به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای هیلاری کلینتون چهل و هفت ممیز دو دهم درصد از کل آراء است. گری جانسون نامزد حزب لیبرترین نیز دو ممیز چهار دهم درصد از کل آرای مردمی را در آمریکا به دست آورده است.
***
8:25
شمار کرسی های جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به 204 کرسی رسید و 138 کرسی از آن دموکرات ها شده است.
***
8:04
پیروزی ترامپ آنچنان برای طرفداران کلینتون بهت آور بوده که شماری از حاضران در محل در نظر گرفته شده برای جشن پیروزی کلینتون، از آن محل خارج شدند و تحت درمان‌های پزشکی قرار گرفتند. ترامپ با 228 رای در مقابل کلینتون با 209 رای پیش افتاده و راهی طولانی تا عدد طلایی 270 ندارد.
***
8:02
29 رای فلوریدا از آن دونالد ترامپ رسید. ترامپ راه چندانی تا پیروزی ندارد و به نظر می‌رسد در کمال شگفتی و برخلاف اکثر نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها، نماینده «تغییر» در ساختار سیاسی آمریکا، برنده انتخابات خواهد شد.
***
7:57
6 رای ایالت یوتا نیز به دونالد ترامپ رسید. ناظران در انتظار مشخص شدن رای ایالت حساس فلوریدا هستند؛ ایالتی که اگر آرایش به سبد ترامپ بریزد، سرنوشت انتخابات تقریباً مشخص شده است.
***

7:47
نیویورک تایمز شانس پیروزی ترامپ را به 95 درصد افزایش داد. این نشریه آمریکایی که رسماً حامی کلینتون بود، یک روز پیش از انتخابات شانس پیروزی ترامپ را کمتر از 20 درصد تخمین زده بود!
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 187، کلینتون 197
***

7:38
دونالد ترامپ 15 رای ایالت کلیدی کارولینای شمالی را نیز برد. این ایالت جزو ایالت های کلیدی بود که آرای مردد داشت و کلینتون با شکست در این ایالت برای پیروزی کار دشواری خواهد داشت.
***

7:32
خبرگزاری فرانسه می‌گوید شاخص بازار سهام در هند 6 درصد افت کرده است. پیش بینی می‌شود با توجه به رویکردهای اقتصادی ترامپ، این سرنوشت تمامی بازارهای بورس دنیا از جمله بازار بورس آمریکا باشد.
***

7:27
55 رای ایالت کالیفرنیا و 4 رای ایالت هاوایی مطابق با پیش بینی‌ها به کلینتون رسید. 4 رای ایالت آیداهو نیز مطابق با پیش بینی و به صورت سنتی به دونالد ترامپ رسید.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 187، کلینتون 197
***
7:11
آرای ایالت‌های ویرجینیا (13 الکترال) و کلورادو (9 الکترال) به هیلاری کلینتون رسید اما هنوز برخی ایالت های کلیدی آمریکا باقی مانده است. تا بدین جا ترامپ با 168 رای الکترال در مقابل 131 رای کلینتون پیشتاز است، هرچند آرای ایالت های غربی نظیر کالیفرنیا به کمک کلینتون خواهد آمد.
***
7:08
نیویورک تایمز همچنان در حال افزایش شانس پیروزی ترامپ است. بر اساس ارزیابی این روزنامه آمریکایی شانس پیروزی ترامپ 88 درصد است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 167، کلینتون 122
***
7:00
نیویورک تایمز شانس پیروزی ترامپ را به 82 درصد افزایش داد و تخمین زده ترامپ با 290 رای الکترال رئیس جمهور بعدی آمریکا می‌شود.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122
***
6:59
پل رایان که از چهره های برجسته جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ‌آمریکا است بار دیگر در ایالت «ویسکانسن» رای آورد و دوره عضویت وی در مجلس نمایندگان آمریکا تمدید شد. بدین ترتیب رایان قادر خواهد بود بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر حفظ سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پافشاری کند. ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، عالی ترین سمت در کنگره این کشور است. در صورتی که رایان با رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به سمت ریاست این مجلس برگزیده شود، احتمالا اکثریت کوچکتری از نمایندگان جمهوریخواه را در اختیار خواهد داشت. رایان که 46 سال سن دارد، از ماه اکتبر سال 2015 سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده داشته است.
***
6:56
طبق آخرین گزارشها دونالد ترامپ موفق شده است در ایالت مونتانا نیز پیروز انتخابات باشد و سه رای این ایالت را نیز به سبد رای خود اضافه کند. وی همچنین در ایالت یوتا از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است که البته هنوز برای نتیجه گیری در مورد این ایالت کمی زود است زیرا همچنین احتمال پیروزی مک مولین در یوتا نیز متصور است. در حالی حاضر به جز فلوریدا دو ایالت دیگر تاثیر گذار در انتخابات وجود دارند که یکی آیوا است و دیگری نوادا. هر کدام از این ایالت ها 6 رای الکتورال دارند و هرچند دونالد ترامپ در هر دوی این ایالت ها پیش افتاده است اما هنوز احتمال تغییر آرا در این ایالت ها وجود دارد.
***
6:53
آرای الکترال ایالت اوهایو به دونالد ترامپ رسید. در دهه‌های اخیر تمامی روئسای جمهور آمریکا با پیروزی در این ایالت، به کاخ سفید رفته‌اند و هیچ رئیس جمهوری بدون پیروزی در این ایالت به اتاق بیضی نرسیده است.
***
6:50
سی ان ان گزارش کرده تاکنون بیش از چهل میلیون توییت در سراسر جهان درباره انتخابات آمریکا ثبت شده است. دنیا ناظر این انتخابات است و در نخستین واکنش ها به پیشتازی موقت ترامپ، بورس های آسیایی سقوط کرده است.
***
6:42
نیویورک تایمز همچنان شانس پیروزی ترامپ را افزایش میدهد؛ حالا 73 درصد. جان ساپل سردبیر بی‌بی‌سی آمریکا نوشته است که در ستاد مرکزی هیلاری کلینتون وضعیتی مثل مجلس ختم برقرار است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 149، کلینتون 109
***
6:32
نیویورک تایمز، شانس پیروزی ترامپ را بار دیگر افزایش داد و این بار به 64 درصد رساند. آیا شگفتی رقم می‌خورد؟
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
***
6:25
رویترز گزارش کرد، حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را حفظ کرد. در انتخابات مجلس نمایندگان جمهوری خواهان با کسب یکصد و پانزده کرسی در برابر هشتاد و شش کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند. در انتخابات مجلس سنای آمریکا نیز جمهوری خواهان با کسب چهل و دو کرسی در برابر سی و نه کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند. این نتایج قطعی نیست و شمارش همچنان ادامه دارد.
***
6:22
تحلیل گر وب سایت تحلیل انتخابات Five Thirty Eight هری انتن، دقایقی قبل در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ در مناطقی در حال پیروز شدن است که پیش از این هیچ جمهوری خواهی در آن ها پیروز نبوده است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
***
6:11
نیویورک تایمز، شانس پیروزی ترامپ را الان به 59 درصد افزایش داد.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
***
6:08
در حالی که در ایالت فلوریدا تاکنون 94 درصد از آرا شمارش شده است، هنوز نتایج مربوط به سه منطقه پر جمعیت از این ایالت شمارش نشده است و اتفاقا این سه منطقه‌ای است که احتمالا رای آنها به نفع هیلاری کلینتون بود. چنانچه آرای این سه منطقه بتواند میزان کلی رای کلینتون را به ترامپ نزدیک کند، احتمال باخت ترامپ در این ایالت یا بازشماری اتوماتیک آرا بالا میرود. در صورت باخت در ایالت فلوریدا، ترامپ باید برای بردن در انتخابات، قطعا ایالت پنسیلوانیا را از آن خود کند. در غیر این صورت شانس وی برای برنده شدن در انتخابات بسیار اندک میشود.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 84، کلینتون 97
***
5:56

در حالی که دونالد ترامپ تا کنون از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است، اما هنوز نتایج رسمی آرا در بسیاری از ایالت های آبی اعلام نشده است. از جمله این ایالت ها ایالت کالیفرنیا است که با 55 رای الکتورال میتواند هیلاری کلینتون را از رقیب انتخاباتی خود پیش اندازد.

در حال حاضر دونالد ترامپ در فلوریدا با اختلاف بیش از 1 درصد از رقیب خود پیش است و کمتر از 7 درصد آرا در این ایالت برای شمارش باقی مانده است. در ایالت های دیگر از جمله میشیگان، جورجیا، کارولینای شمالی، ویرجینیا و اوهایو نیز دونالد ترامپ از رقیب خود پیش است.

در ایالت ویسکونسین در حالی که تاکنون تنها 1 درصد از آرا شمارش شده دونالد ترامپ پیش است و در ایالت نیوهمپشایر نیز تا کنون حدود 20 درصد از آرا شمارش شده و رقابت هر دو نامزد پایاپای است.

***
5:35
هیلاری کلینتون با 97 رای الکترال در مقابل 84 رای ترامپ پیشتاز است. در ایالت های حساس، هنوز سرنوشت انتخابات مشخص نیست و کاندیداها شانه به شانه رقابت می کنند.
***
4:58
ترامپ با 68 رای در مقابل 66 رای کلینتون پیشتاز است. او ایالت آلاباما و تنسی را نیز به خود اختصاص داده است. این نتایج رسمی نیست.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
***
4:32 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما (7 الکترال)، می سی سی پی (6 الکترال) کارولینای جنوبی (9 الکترال) پیروز شد و مجموع آرایش به 48 رای رسید، هیلاری کلینتون در ایالت‌های مریلند (10 الکترال)، ماساچوست (11 الکترال)، رودآیلند (الکترال)، نیوجرسی (14 الکترال)، دلاور (3 الکترال)، واشنگتن (3 الکترال) و ایلینوی (20 الکترال) مجموع آرایش به 68 رای رسید. این نتایج رسمی نیست.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
***
4:00 بامداد چهارشنبه
سی ان ان گزارش کرده است، با شمارش ۳۰ درصد آرا در فلوریدا هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رقابت شانه به شانه ای دارند. پیروزی در فلوریدا برای دونالد ترامپ بسیار اهمیت دارد.
***
3:59 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ 5 رای از ایالت ویرجینیای غربی (ایالت سنتی جمهوری خواهان) را نیز به دست آورد و تاکنون با 24 رای در مقابل 3 رای کلینتون پیشتاز است. هر دو کاندیدا تاکنون رای ایالت های سنتی شان را گرفته‌اند و هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
3:40 بامداد چهارشنبه
در انتخابات سنای آمریکا، دموکرات ها 37 کرسی در مقابل 33 کرسی جمهوری خواهان پیش است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
3:31 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ با کسب آرای ایالت ایندیانا و کنتاکی (دو ایالت سنتی جمهوری خواه) 19 رای الکترال دارد و در مقابل هیلاری کلینتون با 3 رای الکترال ایالت ورمونت آغاز کرده است. عدد طلایی 270 است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 19، کلینتون 3لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
3:08 بامداد چهارشنبه
استیو روزنبرگ، خبرنگار بی‌بی‌سی در مسکو که در باری در پایتخت روسیه، انتخابات آمریکا را پیگیری می‌کند، این عکس را پست کرده که پوتین، مارین لوپن و دونالد ترامپ را نشان می‌دهد.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: پیشتازی کلینتون در چند ایالت کلیدی
***
3:07 بامداد چهارشنبه
گزارش‌ها از شهر آزوسا، در جنوب کالیفرنیا، حاکی از تیراندازی در نزدیکی یک محل رای گیری است. برخی منابع از زخمی شدن دست کم دو نفر خبر داده‌اند. یک مقام محلی موقعیت در شهر آزوسا را "حساس و بحرانی" توصیف کرده است. ماهیت حادثه و ارتباط احتمالی آن با انتخابات روشن نیست. پیش‌تر خبرهایی درباره کشف یک بسته مشکوک در یکی از شعب اخذ رای منتشر شده بود که منجر به تخلیه این شعبه اخذ رای شده بود.
***
2:58 بامداد چهارشنبه
بر اساس نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس، ۱۵ درصد از آمریکایی‌های رای‌دهنده گفته‌اند که این نخستین حضورشان در انتخابات است، حال آنکه این رقم در انتخابات سال ۲۰۱۲ حدود ۹ درصد بوده است.
***
2:35 بامداد چهارشنبه
تاکنون بیش از 25 میلیون توییت در سراسر جهان درباره انتخابات آمریکا ثبت شده است.
***
2:28 بامداد چهارشنبه
شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد نظرسنجی از رای دهندگان آمریکایی نشان می دهد هفتاد درصد رای دهندگان سفید پوست و دوازده درصد سیاه پوست بودند. اگر این وضعیت در ایالت‌های کلیدی که سرنوشت آنها از قبل مشخص نیست، رقم خورده باشد، شرایط ترامپ بهتر خواهد بود. ترامپ در میان سفیدپوستان آمریکایی رای به مراتب بالاتری نسبت به کلینتون دارد.
***
2:22 بامداد چهارشنبه
پلیس نیویورک به واسطه دغدغه حمله مسلحانه یا تروریستی به برج ترامپ، رفت و آمد در خیابان‌های اطراف این برج را محدود کرده است. پلیس با کامیون های مملو از شن و ماسه، ورودی برج ترامپ را مسدود کرده تا احتمالاً مانع از اقدامی شبیه به حمله انتحاری شود! حضور نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا در مناطق مرکزی نیویورک بسیار پررنگ شده است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: پیشتازی کلینتون در چند ایالت کلیدی
***
2:20 بامداد چهارشنبه
فاکس نیوز در نظرسنجی اخیر خود اعلام کرد دیدگاه منفی مردم آمریکا به جمهوریخواهان به مراتب بیشتر از دمکرات هاست. طبق این نظرسنجی پنجاه و شش درصد دیدگاهی منفی به حزب جمهوریخواه دارند و این در حالی است که دیدگاه منفی در قبال دمکرات ها در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، فقط چهل و نه درصد است. چهل و نه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باور هستند که دولت باید دخالت کمتری در امور کشوری داشته باشد. پنجاه و دو درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز نیز مسائل اقتصادی را مهم ترین موضوع پیش روی کشورشان قلمداد کرده اند.
***
2:19 بامداد چهارشنبه
این کیک نیمه تنه ترامپ است که به برج ترامپ منتقل شده است. آیا این کیک حکم شیرینی پیروزی این میلیاردر را خواهد داشت؟ لااقل ترامپ چنین تصور می‌کند.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون
***
2:05 بامداد چهارشنبه
وبسایت دونالد ترامپ امشب مدتی هک شد و مدتی ایموجی مدفوع بالای سایت قرار گرفت. هم اکنون بالای بخشی از وبسایت ترامپ نوشته شده: «کلینتون برنده است.»
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون
***
1:57 بامداد چهارشنبه
آسوشیتدپرس گزارش داده است، از هر ۱۰ آمریکایی که روز سه‌شنبه رای داده‌اند، هفت نفر از آنها گفته‌اند که به نظرشان مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده باید در کشور بمانند. تنها ۲۵ درصد معتقدند که این مهاجران باید اخراج شوند. بیش از نیمی از این رای دهندگان گفته‌اند که با ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک برای ممانعت از ورود مکزیکی به ایالات متحده مخالف هستند. با این حال موضوع مهاجرت لزوما جزء اولویت‌های رای دهندگان نبوده و از هر ۱۰ رای‌دهنده آمریکایی در روز سه‌شنبه تنها یک نفر معتقد بوده که موضوع مهاجرت مسئله مهمی برای ایالات متحده است. بحث مهاجرت از مهمترین محورهای دونالد ترامپ در مبارزان انتخاباتی‌اش بود.
***
1:50 بامداد چهارشنبه
بر اساس نظرسنجی وال استریت ژورنال، اغلب رأی‌دهندگان رفتار ترامپ را مناسب ریاست‌جمهوری ندانسته‌اند، اما رفتارهای کلینتون را مناسبت خوانده‌اند؛ اغلب رأی‌دهندگان گفته‌اند نه کلینتون و نه ترامپ، قابل اعتماد و صادق نیستند؛ کمی بیش از نصف رأی‌دهندگان کلینتون را دارای صلاحیت ریاست‌جمهوری دانسته‌اند. اکثریت قاطع آنها ترامپ را فاقد صلاحیت دانسته‌اند.
***
1:45 بامداد چهارشنبه
بی بی سی گزارش کرد، امروز همزمان با رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری جدید آمریکا، در نُه ایالت مهم این کشور، رای‌دهندگان در مورد قانونی شدن مصرف ماریجوآنا و یا دست کم قانونی شدن مصرف آن برای مقاصد پزشکی، تصمیم می‌گیرند. مهمترین ایالت در این میان، کالیفرنیاست؛ پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا با حدود چهل میلیون سکنه که در جنوب خود با مکزیک هم مرز است. کالیفرنیا قطب کشاورزی و قلب اقتصاد آمریکا است و در صورتی که مردم این ایالت به آزادی مصرف ماریجوآنا رای دهند، آن وقت انقلابی در تاریخ موادمخدر جهان روی خواهد داد.
***
1:31 بامداد چهارشنبه
برنی سندرز با انتشار عکسی از رأی دادنش، در توئیتر نوشت: امیدوارم امروز دونالد ترامپ را شکست دهیم، بد هم شکستش دهیم.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون
***
1:25 بامداد چهارشنبه
ایندیانا و کنتاکی اولین دو ایالتی بودند که رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آنها پایان یافت.
***
1:12 بامداد چهارشنبه
به واسطه وسعت آمریکا، اختلاف زمانی چشمگیری میان زمان بسته شدن شعب اخذ رای در ایالت‌های مختلف وجود دارد. این نقشه به خوبی این اختلاف ساعت و زمان بسته شدن شعب اخذ رای در ایالت‌های مختلف را نشان می‌دهد؛ وضعیتی که باعث می‌شود همزمان با اخذ رای در برخی ایالت‌ها، نتیجه تقریباً نهایی برای ایالت‌‌های دیگر مشخص شده باشد.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: جورج بوش نیز به کلینتون رای داد؟!
***
1:04 بامداد چهارشنبه
گروهی از کوبایی‌ها به آسوشیتدپرس گفته‌اند خواستار برنده شدن هیلاری کلینتون هستند. کلینتون گفته که روند عادی‌سازی رابطه میان واشینگتن و هاوانا را که دستاورد دولت باراک اوباماست دنبال می‌کند. دونالد ترامپ در مقابل تاکید کرده که این سیاست را کنار خواهد گذاشت.
وزیر امور خارجه آرژانتین هم از تمایل کشورش به انتخاب خانم کلینتون سخن گفته است. سوزان مالکورا اظهار داشت که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری، پیشرفت‌های اخیر در بهبود روابط دو کشور را متوقف می‌کند.
***
00:52 بامداد چهارشنبه
در شرایطی که گزارش‌ها حکایت از پیشتازی هیلاری کلینتون در ایالت‌‎های ویسکانسین، فلوریدا، نورث کارولینا، پنسیلوانیا، آیووا، اوهایو و پیشتاز دارد، دونالد ترامپ نیز در ایالت های ایندیانا، کنتاکی و نیوهمپشر پیشتاز است.
***
00:49 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ در توییتی تاکید کرده که از برج ترامپ در منهتن نیویورک با خانواده و دوستانش نتایج انتخابات را تماشا می‌کند. ترامپ تاکید کرده است: «خیلی هیجان انگیز است!» خبرنگاران در پایین برج ترامپ تجمع کرده اند.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: جورج بوش نیز به کلینتون رای داد؟!
***
00:30 بامداد چهارشنبه
سازه‌ای که هیلاری کلینتون برای نطق پیروزی در انتخابات در نظر گرفته و توسط گروهی از مهندسان و کارگران بنا شده، شیشه‌ای است. کلینتون هشت سال پیش در جدال با باراک اوباما، رسیدن یک زن به اتاق بیضی کاخ سفید را به یک سقف شیشه‌ای تشبیه کرده بود و حالا خود را برای عبور از این سقف شیشه‌ای آماده است.
***
00:16 بامداد چهارشنبه
یک قاضی در ایالت نوادا شکایت اضطراری دونالد ترامپ را رد کرد که خواهان کنار گذاشتن آرای اخذ شده در رأی‌گیری زودرس در چهار حوزه رأی گیری شده بود. ستاد انتخاباتی آقای ترامپ به این امر اعتراض داشتند که مسئولان محلی شعبه های اخذ رأی را پس از پایان زمان رأی گیری باز نگه داشته بودند تا لاتین تبارهای بیشتری رأی بدهند. مسئولان محلی می گویند که تنها به کسانی اجازه ورود داده شده که در صف حوزه های رأی گیری حضور داشته اند. لاتین تبارها بیشتر به دموکرات ها گرایش دارند و تصور می شود که بیشتر آنها به هیلاری کلینتون رأی دهند.
***
00:10 بامداد چهارشنبه
«راش لیمباف» خبرنگار نزدیک به جمهوری‌خواهان گزارش کرده است، «جورج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا که یک جمهوری خواه افراطی است، به کلی
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد