اونس طلا2310.69
مظنه15,406,000
18 گرم3,556,400
ارزش سکه34,709,718
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

قیمت جهانی طلا با انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا ، افزایش یافت

سایت طلا : به دنبال انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شد و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی گمانه زنی های خود نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تغییر دهند.

بر اساس این گزارش آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب کاهش ارزش دلار و شاخص سهام شده و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.

انتشار گزارش مربوط به کاهش بهره وری در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا و کاهش ارزش دلار داشته است.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز چهارشنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1348 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر شش ارز معتبر بین المللی با 0.4 درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از 95.83 واحد رسیده است.

کاهش بهره وری در اقتصاد آمریکا شاید موجب شود تا فدرال رزرو تصمیم احتمالی خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور هنوز با چالشهای زیادی روبرو است و افزایش زودتر از موعد نرخ بهره می تواند تهدید بزرگی برای رشد اقتصادی باشد.

بهره وری نیروی کار در آمریکا برای سومین بار متوالی طی ماه های اخیر با کاهش روبرو شده است. این مساله می تواند در نهایت به ضرر سود شرکتهای آمریکایی شده و در نهایت موجب شود تا رشد دستمزدها با کاهش روبرو شود.

آمارهای اقتصادی در انگلیس نیز نشان می دهد که تولید صنعتی این کشور در سه ماه دوم امسال به سریع ترین نرخ از سال 1999 میلادی رسیده است.

بانک مرکزی انگلیس در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره بانکی را برای نخستین بار از سال 2009 میلادی افزایش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.12 درصد کاهش به کمتر از 972 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. آمارهای جدید اقتصادی در چین نیز نشان می دهد که وضعیت تجارت خارجی این کشور چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد