اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کشتی آرای عنوان کرد:

نشان استاندارد برای مصنوعات طلا و جواهر لازم نیست / کُد استاندارد کافی است

سایت طلا: رئیس کمیسیون تخصصی کشوری طلا و جواهر اعلام کرد مهر استاندارد برای مصنوعات طلا و جواهر لازم نیست و کد مخصوص استاندارد برای هر تولیدکننده طلا کفایت می کند.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا در مورد استاندارد بودن طلای ساخته ی موجود در بازار گفت: در حال حاضر اجباری برای حک شدن علامت استاندارد بر محصولات تولیدی طلا و جواهر کشور نیست، و ثبت کد استاندارد بر این مصنوعات کفایت می کند.

وی با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان استاندارد گفت: با توافقی که با سازمان ملی استاندارد داریم، در مرحله اول شناسایی واحدهای تولیدی هست که این واحدها دارای کدهای شناسایی هستند و در این مرحله همین امر کفایت می کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: طبق این توافق در مراحل بعدی تولیدکنندگانی که بتوانند با پیشرفت تکنولوژی و یا ارتقاء وضعیت ابزارآلات و ماشینهای تولیدی خود محصولاتشان را بهتر و با کیفیت بهتری ارائه کنند از طرف اداره استاندارد مهر استاندارد دریافت می کنند.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: در حال حاضر الزامی برای نشان استاندارد در مورد مصنوعات طلا و جواهر ابلاغ نشده، ولی تولیدکنندگان تشویق شده اند که این کار را انجام دهند تا در مرحله بعدی پس از شناسایی کدها و بهتر شدن کیفیت محصولات و مصنوعات؛ دارای نشان اصلی استاندارد شوند، ولی فعلاً اجباری در کار نیست و همان کد استاندارد کفایت می کند.

براساس گزارش سایت طلا، طی هفته های اخیر اداره استاندار در برخی از شهرستانها با این توجیه که مصنوعات عرضه شده در طلافروشی ها دارای نشان استاندارد نیست، اقدام به ضبط آن کرده است. برخی از طلافروشان شهرستانی نیز با تماس به سایت طلا از این برخورد اداره استاندارد شکایت کرده اند.

در همین زمینه "فرمان مولایی" رئیس اتحادیه طلا و جواهر پارس آباد در گفتگو با سایت طلا از برخورد این اداره با طلافروشان این شهر خبر داد.

وی گفت: طی یک ماه گذشته اداره استاندارد به دلیل نداشتن علامت استاندارد مصنوعات طلا، کارهای تعدادی از همکاران ما را ضبط کرده اند و با تشکیل پرونده ای به تعزیرات معرفی نموده است.

مولایی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با این سازمان و تعزیرات گفت: دهها تن طلا در کشور تولید می شود و هیچکدام نشان استاندارد ندارد و طبق قانون فقط کد استاندارد بر روی هر مصنوع حک می شود، ولی کارشناسان اداره استاندارد این شهر، این موضوع را قبول نمی کنند و با نظرات غیرکارشناسی خود مشکلاتی را برای همکاران ما در این بازار رکود ایجاد می کنند.

وی از مسئولین خواست با هماهنگی قوانین و یکپارچه نمودن آن در سطح کشور از ایجاد چنین مشکلاتی برای این صنف جلوگیری بعمل آورند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد