اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازدید رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از سیستم امنیتی بازار طلای تهران / افتتاح طرح جامع نظارت تصویری بازار تهران

سایت طلا: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن حضور در بازار تهران و بازدید از سیستم های امنیت تصویری صنف طلا و جواهر، فاز نخست طرح جامع نظارت تصویری بازار تهران را افتتاح کرد.

به گزارش سایت طلا، سردار محمدیان روز گذشته با حضور در بازار طلای تهران، علاوه بر افتتاح سیستم نظارت جامع تصویری بازار در سرای سینا، از سیستم های کنترل دوربین های مدار بسته بازار طلای تهران از نزدیک دیدن کرد.

 در این دیدار که مجتبی بحیرایی معاونت نظارت بر اماکن نیروی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ موقوفه ای سرکلانتر هفتم پلیس تهران، سرهنگ امیری رئیس کلانتری منطقه بازار، محمدکشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حمید پویا فرمانده حوزه بسیج اصناف شهید صفارهرندی، و تعدادی از امنا و فعالان بازار طلا حضور داشتند، سردار محمدیان بر تسریع روند اجرایی این طرح تأکیدکرد.

وی در این بازدید ضمن بیان اهمیت امنیت در سطح جامعه، صنف طلا و جواهر را به علت مورد تهدید بودن مهم دانست و افزود: فرماندگان نیروی انتظامی همگی طی سالهای گذشته روی صنوفی که بیشترین تهدید را دارد مثل طلا و جواهر نگاه ویژه ای داشته و سعی کرده اند تمام توان خود را برای کشف جرم بگذارند تا احساس آرامش را ایجاد کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن اشاره به امکانات مناسب و تحول در پرسنل و کارآمدی نیروی انتظامی گفت: براساس تأکید سردار اشتری فرماندهی محترم نیروی انتظامی و سردار ساجدی نیا فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، برای تأمین امنیت صنف طلا و جواهر و با توجه به اهمیت آن، برخی از اقدامات با همکاری بخش نظارت بر اماکن عمومی به پلیس آگاهی محول شده تا کشف جرم در اسرع وقت و کوتاهترین زمان انجام گیرد .

عباسعلی محمدیان با بیان اینکه این پلیس با در اختیار داشتن سامانه ای برای تطبیق تصاویر دوربینهای مداربسته با تصاویر و چهره مجرمین اظهار کرد: طرح نظارت تصویری بازار تهران در جلسات متعدد مطرح و تصویب شد و با این طرح معابر و فضای عمومی بازار تهران تحت پوشش دوربین قرار گرفته و با توانمندی این سیستم هم امنیت بازار و هم امنیت صنف طلا و جواهر بیشتر خواهد شد.

وی در گفتگو با سایت طلا با اعلام اینکه صنف طلا و جواهر برای نصب این سیستم پیشقدم بوده است گفت: آخرین هماهنگی که با معاون دادستان تهران و فرماندهی تهران بزرگ داشتیم این است که سایر واحدهای صنفی و اتحادیه های مسقر در بازار نیز باید به این سیستم وصل شوند تا یک امنیت خوب و پایدار داشته باشیم.

در حاشیه این بازدید رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در مورد این طرح به سایت طلا گفت: مدتهاست که بحث کنترل معابر منطقه بازار از سال قبل طی جلساتی با نیروی انتظامی و فرماندهان کلانتری بازار مطرح است و قرار شد تا دوربینهایی برای نظارت و کنترل مبادی ورودی بازار تهران در خیابان ناصر خسرو و چهارراه گلوبندک و همچنین محل تجمع طلافروشی نصب شود تا افرادی که در این محل ها رفت آمد می کنند تحت نظارت بوده و در صورت لزوم شناسایی شوند.

کشتی آرای با بیان متصل بودن این دوربینها به مانیتورینگ کلانتری بازار گفت: امروز اولین مرکزی که به این سیستم وصل شد «سرای سینا» با مسئولیت هیئت مدیره ی بنده بود، و در بازدید امروز سردار محمدیان و فرماندهان نیروی انتظامی ضمن بازدید دستورات لازم صادر شد تا اتحادیه طلا و جواهر نیز بتواند کنترل بیشتری داشته باشد.

وی افزود: از جمله دستوراتی که صادر شد از طرف سرهنگ بحیرایی رئیس اماکن تهران بزرگ بود که باید کلیه ورودی بازار زرگرها، بازار جواهرفروشان، بازار صحاف ها و بازار کوچک و بازار سراجها  دوربین هایی  ظرف یک ماه مهلت داده شده نصب شود و اگر در این مدت نصب نگردد از طرف ایشان اعمال قانون شده و برخورد خواهد شد و کلیه واحدها ملزم به رعایت دستورات هستند.

"مرتضی حسنی" مدیر عامل شرکت پارسیان دژ، کارشناس و مجری طرح جامع نظارت تصویری بازار تهران نیز در رابطه با این طرح به سایت طلا گفت: در دوربینهای قبلی نقاط ضعفی به چشم می خوردکه در این سیستم آن نقاط پوشش داده می شود، و در اصل آن حلقه مفقوده در این طرح رفع خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی ها در مضنونهای سرقتهای بازار تصریح کرد: با این سیستم محدوده بازار و محیط پیرامون آن، محیط بیرونی و مشاعات پاساژها توسط این دوربینها کنترل شده و هرگونه ورود و خروج به منطقه بازار را تحت نظارت خود دارد.

گفتنی است سردار محمدیان و هیئت همراه، پس از افتتاح سامانه کنترل تصویری سرای سینا ضمن بازدید از پاساژهای فروردین، اردیبهشت، حکیم هاشمی، سرای مکاره، 15 خرداد، گلدسنتر و سبزه میدان، از اتاق مانیتورینگ آنان نیز دیدن بعمل آورد.

شایان ذکر است؛ در انتهای این دیدار حمید پویا فرماندهی حوزه بسیج اصناف و بازاریان شهید صفارهرندی، از حضور فرماندهی آگاهی و ریاست اماکن نیروی انتظامی تهران بزرگ، و مجموعه فرماندهان کلانتری بازار و همچنین از همکاران و مساعدت صنف طلا وجواهر و ریاست آن و رؤسای هیئت مدیره پاساژهای طلا تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام

جهت دیدن گزارش تصویری این مراسم روی لینک کلیک کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد