اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای جهانی طلا هفته گذشته را با افزایش 3.1 درصدی به پایان برد

سایت طلا : مبادلات طلا در بازارهای جهانی در حالی روز جمعه به پایان رسیده است که قیمت این فلز گرانبها در هفته ای که گذشت با افزایش چشمگیر 3.1 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه تحت تاثیر تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره قرار گرفت و با افزایش بیشتری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تصمیم فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش نسبی روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.7 درصد افزایش به بیش از 1138 دلار رسیده است که این بالاترین قیمت طلا از اول سپتامبر به شمار می رود. قیمت طلا در 3 هفته قبل با کاهش متوالی روبرو شده بود و طی هفته ای که گذشت با رشد 3.1 درصدی مواجه شده است.

متیو ترنر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری مک کواری تاکید کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا این تصمیم را در نشست دسامبر گرفته بود، قیمت جهانی طلا اکنون با افزایش بیشتری روبرو شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر وجود دارد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد می کند.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست پنج شنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد که علت اصلی آن پایین بودن نرخ تورم آمریکا و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام بوده است.

برپایه گزارش سایت طلا، قیمت طلا در سال های اخیر به علت سیاست های پولی انبساطی آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. البته قیمت طلا در دو سال اخیر تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا با کاهش چشمگیر 40 درصدی روبرو شده است.

ارزش دلار آمریکا روز جمعه در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است. فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که نرخ تورم این کشور تا پایان امسال با روند کندی به سوی دستیابی به هدف 2 درصدی حرکت خواهد کرد که این مساله نیز برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

البته اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد