اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سه شنبه ؛ گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات وین

وزیران امور خارجه ایران و گروه پنج به علاوه یک و معاونان آنها دومین نشست خود را امروز (سه شنبه) در وین اتریش آغاز کردند.



دومین نشست وزیران خارجه ایران وگروه پنج به علاوه یک، بامداد امروز بدون اعلام نتیجه خاصی در وین به پایان رسید.


همزمان کاخ سفید اعلام کرد: احتمال تمدید ضرب الاجل مذاکرات هسته ای وجود دارد.

در همین حال معاون وزیرخارجه کشورمان، مذاکرات هسته ای را فرصتی تاریخی برای آمریکا دانست تا بتواند وجه اش را سامان بدهد.

همچنین تیم کارشناسی سازمان بین المللی انرژی اتمی که در سفری یک روزه به تهران آمده بود، بعد از گفتگوهای سازنده با کارشناسان ایرانی، با رضایت تهران را ترک کرد.

--------------------------------


13:38 خبرگزاری ایتارتاس، یک منبع دیپلماتیک در وین گفت: مذاکره کنندگان ایران و پنج به علاوه یک، حدود چهار یا پنج مسئله چالش برانگیز دارند که تاکنون دو مسئله همچنان لاینحل باقی مانده است.


13:32 خبرگزاری نووستی: سرگی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه پس از نشست نمایندگان ایران و گروه پنج به علاوه یک، محل برگزاری گفت و گوها را بدون هیچ اشاره ای به نتایج مذاکرات ترک کرد.

13:29 خبرگزاری آسوشیتدپرس از وین نوشت: مذاکرات هسته ای ایران هم اکنون در مرحله حساس تمدید دوباره مهلت گفتگوها برای دومین بار در طول یک هفته قرار دارد .

13:11 وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی اش صبح امروز به وقت محلی در وین با یکدیگر دیدار کردند.

12:59 ایتارتاس از وین ، یک منبع آگاه گفت: وزیران امور خارجه کشورهای گروه پنج به علاوه یک ،‌امروز سه شنبه مذاکرات و رایزنی های خود را در خصوص برنامه هسته ای ایران در وین پایتخت اتریش از سر گرفتند.


11:53 شبکه تلویزیونی العربیه،‌ منابع کاخ سفید از احتمال ادامه مذاکرات هسته ای تا پس از مهلت تعیین شده خبر دادند.

11:33 روزنامه واشنگتن تایمز نوشت مذاکرات هسته ای ایران به سبب خودداری آمریکا از لغو همه تحریم های سازمان ملل متحد با بن بست مواجه شده است.
09:57 روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا می کوشد پس از دستیابی به توافق هسته ای احتمالی با ایران در راهبرد خود در خاورمیانه (غرب آسیا) تغییری دهد.

08:43 ایتارتاس از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و وانگ یی وزیران امور خارجه روسیه و چین بر تمایل دو کشور بر دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران در سریعترین زمان ممکن تاکید کردند.

7:36 جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا رسیدن به توافق هسته ای را به حل مسائل باقیمانده منوط کرد و گفت: اگر مسائل باقیمانده حل شود، این هفته توافق می شود.

7:03 خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: یک مقام ایرانی در مصاحبه با خبرنگاران در وین گفت: در مورد ساز و کار بازگشت دوباره تحریم ها علیه ایران هنوز توافق حاصل نشده است.

3:22 در حاشیه نشست معاونان وزیران خارجه و کارشناسان ایران و 1+5، رایزنی های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

وزرای خارجه امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان و روسیه نیز به مشورت های درون گروهی پرداختند.

00:33 یک منبع دیپلماتیک درهیئتی غربی درمصاحبه با ایتارتاس گفت هیچ پیشرفتی درمذاکرات روزدوشنبه ایران و گروه پنج به اضافه یک درباره برنامه هسته ای تهران پیش بینی نمی شود.


00:24 یک منبع آگاه درمصاحبه با ایتارتاس گفت وزیران امور خارجه گروه پنج به اضافه یک مرحله دیگری از رایزنی ها را بدون حضور ایران آغاز کرده اند.

23:24 خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک آلمانی روز دوشنبه اعلام کرد: سناریو شکست مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران را نمی توان رد کرد چون برخی مسائل حل نشده باقی مانده است.

23:13 خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد: مذاکره کنندگان در وین به ضرب الاجل هفتم ژوئیه برای دستیابی به موافقتنامه ای نهایی درباره برنامه هسته ای ایران نزدیک می شوند وممکن است نتوانند در زمان تعیین شده به موافقتنامه دست یابند.

23:11 وزارت خارجه آلمان در صفحه توئیتر خود نوشت، مذاکرات هسته ای ایران در وین ادامه دارد و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امشب در چارچوب مذاکرات هسته ای ایران در وین با فرانک اشتاینمایر، همتای آلمانی خود دیدار می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد