اونس طلا2211.77
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی درباره طب ایرانی و اسلامی

طب سنتی باید به معنای دقیق کلمه علمی بشود و صرف اینکه فلان گیاه برای درمان فلان بیماری است کافی نیست؛ باید بدانیم تا مطلبی صد در صد ‎علمی نباشد ‎دینی نیز نخواهد بود!

به گزارش سایت طلا، طب سنتی باید به معنای دقیق کلمه علمی بشود و صرف اینکه فلان گیاه برای درمان فلان بیماری است کافی نیست؛ باید بدانیم تا مطلبی صد در صد ‎علمی نباشد ‎دینی نیز نخواهد بود!

صفحه کاربری منتسب به آیت الله جوادی آملی درباره طب ایرانی و اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد.

صفحه کابری منتسب به آیت الله جوادی آملی درباره طب ایرانی و اسلامی نوشت:اگر بوعلی سینا هم امروز بود از شیوه های جدید ‎پزشکی استفاده می کرد اما اگر ما به دنبال شناخت گیاهان دارویی و استخراج خواص آنها برویم و به صورت ‎علمی و با ارائه مقاله آن را اثبات کنیم، این داروها با بدن ما سازگاتر خواهد بود.

‏دینی بودن علم، به دینی بودن موضوع علم است، لذا معیار دینی بودن طب به طبیب و بیمار نیست، بلکه به فهم دقیق موضوع است یعنی دینی بودن طب به فهم عمیق ابنا و ابدان است، اگر باور کنیم که موضوع علم طب، فعل خداست قطعا و لابد این علم دینی خواهد بود حتی اگر پزشک و بیمار ‎مسلمان نباشد.

‏‎طب سنتی باید به معنای دقیق کلمه علمی بشود و صرف اینکه فلان گیاه برای درمان فلان بیماری است کافی نیست؛ باید بدانیم تا مطلبی صد در صد ‎علمی نباشد ‎دینی نیز نخواهد بود!

‏طبیب باید بداند که ‎تاجر نیست و بیمار یک «انسان» است که موجودی ابدی است و با مردن نمی پوسد بلکه از پوست به در می آید لذا طبیب باید بخش مهمی از علم خود را از ‎اخلاق بگیرد و صرفا به آزمایشگاه موش و علم تجربی تکیه نکند و تا بیماری بیمار برای وی ثابت نشد نسخه تجویز نکند.

‏چراکه اگر پزشکی بدون شناخت بیماری و از روی آزمون و خطا دارو تجویز کند ضامن خواهد بود، پزشکی که نتوانست بیماری را تشخیص دهد باید بگوید من بیماری تو را نفهمیدم و بیمار را ارجاع بدهد به طبیب دیگر؛ این می شود ‎طب اسلامی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد