اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

8 تفاوت اصلی طلای ماشینی با طلای دست ساز

برخلاف چند سال گذشته که تقریبا تمام مصنوعات و جواهرات طلا به صورت دست ساز و توسط جواهرسازی ها طراحی و ساخته می شد، این روزها دستگاه هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان طلاهایی بسیار زیبا در کمترین زمان ممکن تولید کرد.

برخلاف چند سال گذشته که تقریبا تمام مصنوعات و جواهرات طلا به صورت دست ساز و توسط جواهرسازی ها طراحی و ساخته می شد، این روزها دستگاه هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان طلاهایی بسیار زیبا در کمترین زمان ممکن تولید کرد. شما می توانید طرح دلخواه خود را به این دستگاه ها بدهید و با هزینه کمتر طلای ساخته شده از روی طرح خود را دریافت کنید. در این مقاله سعی شده که به 8 تفاوت اصلی طلای دست ساز با طلاهای ماشینی که اصطلاحا با دستگاه لیزری یا لیزرکات ساخته می شوند آشنا شوید. خواندن این مقاله به افرادی که قصد خرید اینترنتی طلا دارند حتما توصیه می شود.

1. از نظر زمانی، طلای ماشینی بهتر است

مشخص است که دستگاه های طراحی و برش طلا، می توانند تعداد زیادی از قطعات طلا را به صورت روزانه تولید کنند. اما برای ساخت طلای دست ساز، روزها و حتی ماه ها زمان لازم است. در نتیجه در ساخت طلای ماشینی در وقت صرفه جویی می شود.

اگر برای مثال قصد خرید انگشتر طلا دارید و دوست دارید انگشتر از روی طرح شما در مدت زمان کمتری (مثلا 2 روزه) ساخته شود ساخت آن با دستگاه های لیزری برایتان به صرفه تر است و زودتر هم به دستتان می رسد. این درحالی است که اگر همین انگشتر طلا را از یک جواهر فروشی و به صورت دست ساز سفارش دهید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا انگشتر ساخته شود.

2. اجرت طلای دست ساز بیشتر است

اگر توجه کرده باشید در هنگام خرید طلا به روش مرسوم و یا حتی حین خرید از طلا فروشی اینترنتی، فروشنده (یا سایت) از شما مبلغی را تحت عنوان اجرت ساخت درخواست می کند. اجرت ساخت رابطه مستقیمی با زحمت و مدت زمانی دارد که برای اثر صرف شده دارد. پس قطعا طلای دست ساز از قیمت بالاتری نسبت به طلای ماشینی برخوردار است.

از این نظر دستگاه هایی که برای شما طرح دلخوهتان را در می آورند هزینه اجرت کمتری دارند. زیرا هزینه اجرت برای آن ها صرفا مبلغی برای مدت زمان کار ماشین و هزینه نگهداری آن و یا هزینه کمی برای اپراتور آن ها است. اگر می خواهید اجرت کمتری بدهید قطعا دستگاه های لیزری و طراح طلا بهتر هستند.

3. جواهر طلا با طرح پیچیده می خواهید؟ قید طلای ماشینی را بزنید

هر چه طراحی یک اثر پیچیده تر باشد و سنگ های قیمتی بیشتری در آن به کار رفته باشد احتمال ساخت آن توسط ماشین کمتر است. اصولا لیزرکات ها بیشتر برای طرح های ساده و دم دستی هستند و اگر می خواهید یک کادوی ساده از جنس طلا برای یک مناسبت خاص به دوستان یا عزیزان خود بدهید بهتر است ماشینی بخرید و اگر برای تشریفات و مناسبت های خاص می خواهید چیزی داشته باشید حتما دست ساز بخرید.

4. از نظر کیفیت، طلای دست ساز بهتر است

اگر صرفا می خواهید یک چیزی به عنوان سرمایه گذاری داشته باشید که به صورت روزانه هم از آن استفاده کنید خرید طلای ماشینی انتخاب بهتری است زیرا در مجموع شما می تواند دست کم ارزش پول خود را حفظ کنید و از طلای خریداری شده خود نیز استفاده کنید. اما اگر کیفیت برایتان مهم است و دوست دارید از دید دیگران یک جواهر زیبا و با کیفیت داشته باشید تنها باید به جواهر ساز سفارش چنین چیزی را بدهید زیرا کیفیت طلاهای دست ساز عموما بیشتر از طلاهای لیزرکات و ماشینی است.

5. اگر چیز منحصر به فردی می خواهید دست ساز را انتخاب کنید

هرچه طرحی که برای ساخت جواهر یا مصنوعات طلای خود در نظر دارید ساده تر باشد بهتر است که دستگاه لیزرکات و سازنده جواهرات آن را تولید کند. اما به محض اینکه پیچیدگی طرح ها زیاد شد دستگاه ها دیگر توان تولید آن را ندارند. اگر طرح شما بسیار منحصر به فرد و پیچیده است تنها باید به جواهرساز سفارش آن را بدهید که البته باید به فکر هزینه آن نیز باشید.

6. ارزان می خواهید؟ فقط ماشینی انتخاب کنید

به دلیل افزایش قیمت طلا امکان خرید جواهرات و مصنوعات طلا برای همه افراد وجود ندارد زیرا مثل سابق نیست که همه بتوانند طلا بخرند. خوبی طلای لیزرکات و یا ساخته شده با دستگاه های جواهرسازی این است که متناسب با طرح شما می توانند به اندازه بودجه ای که در نظر گرفته اید برایتان طلا بسازد. مثلا اگر بودجه شما تنها 1 میلیون تومان است می توانید یک طرح ساده با مقدار کمی طلاب به صورت لیزرکات بخرید.

طلاهایی که با این روش ساخته می شوند حداقل اجرت را دارند اما طلاهای دست ساز بسته به طرح دلخواه شما ممکن است با حداکثر اجرت همراه باشند و بنابراین این نوع طلاها عموما گران قیمت هستند.

7. امکان تغییر در طلای ماشینی کمتر است

زمانی که شما یک طرح انتخاب می کنید و به یک طلافروشی سنتی یا یک طلافروشی انلاین می دهید تا آن طرح را به وسیله حرکت دستگاه های خاص تولید کند نمی توانید انتظار داشته باشید که پس از تولید، طرح شما عوض شود. زیرا طرح شما اختصاصی بوده و دستگاه نمی تواند تغییرات زیادی روی آن ایجاد کند. لاجرم مجبور خواهید شد برای اعمال تغییرات مد نظر خود، به یک جواهرساز مراجعه کنید تا به صورت دستی تغییرات را اعمال کند. که این یعنی افزایش هزینه ای که برای خرید طلا در نظر گرفته بودید.

8. هیچ طلایی دوام و استحکام طلای ماشینی را ندارد

آن دسته از مصنوعات و جواهرات طلا که به صورت دست ساز توسط یک جواهرساز ساخته می شود معمولاً ظرافت زیادی دارند و بیشتر برای مهمانی ها و مراسمات خاص استفاده می شوند. یعنی شما در اغلب موارد نمی توانید آن ها را به صورت روزانه و برای مدت زمان زیادی استفاده کنید.

بهتر است که طلاهای دست ساز و کار شده تر را تنها برای مهمانی ها و مدت زمان کم استفاده کرد و طلاهای ماشینی را به صورت روزانه استفاده کنیم. زیرا این نوع مصنوعات طلا طوری طراحی شده اند که می توان به صورت روزانه و برای همیشه از آن ها استفاده کرد. بنابراین به صورت خلاصه، طلای دست ساز برای استفاده محدود و موارد خاص و طلای ماشینی برای استفاده روزانه بهترند زیرا استحکام و دوام بیشتری دارند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد