اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند نزولی در بازار طلا ادامه پیدا کرد، آیا سقوط شدیدی در انتظار فلز زرد است؟

طی روز های گذشته قیمت طلا به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. با از دست دادن سطح 1800 دلار پیش بینی می شود طلا به روند نزولی خود ادامه دهد.

طی روز های گذشته قیمت طلا به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. با از دست دادن سطح 1800 دلار پیش بینی می شود طلا به روند نزولی خود ادامه دهد.

روز سه شنبه داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر شد. این داده ها نشان می داد که در ماه گذشته تورم روندی کاهشی پیدا کرده است. در شرایط کنونی کاهش تورم می توانست باعث افزایش قیمت طلا شود اما اینگونه نشد.

با وجود کاهش تورم، سرمایه گذاران همچنلان بر این باور هستند که فدرال رزرو تا پایان سال جای در دی ماه، کاهش خرید اوراق قرضه خود را آغاز می کند و این موضوع می تواند برای قیمت طلا منفی عمل کند.

در همین حال عواملی مانند نگرانی ها درباره نوع دلتا ویروس کرونا و کند شدن اقتصاد جهانی با وجودی که نتوانست روند صعودی طلا را حفظ کند اما مانع سقوط شدید تر قیمت این فلز گرانبها شد.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی با بیش از 20 دلار کاهش در روز در عدد 1770 دلار قرار دارد. همزمان قیمت نقره نیز 0.5 دلار کاهش یافته و به عدد 23.34 دلار رسیده است.

از نظر فنی طلا نتوانست قیمت خود را بالاتر از میانگین متحرک 100 روزه حفظ کند و از همین جهت دچار یک روند نزولی شده است. هم اکنون طلا در زیر اولین سطح حمایت خود در عدد 1785 دلار قرار گرفته و حمایت بعدی خود در عدد 1770 دلار را به چالش می کشد.

افت بیشتر قیمت طلا می تواند ان را به 1750 دلار برساند. سقوط شدید تر حمایت های 1700 دلاری و 1675 دلاری که پایین ترین قیمت طلا در سال جاری است را فعال خواهد کرد.

از طرف دیگر طلا برای آنکه دوباره روند صعودی خود را آغاز کند ابتدا لازم است سطح 1800 دلاری را پس گرفته و از مقاومت خود در عدد 1809 دلاری عبور کند. مقاومت بعدی پیش روی طلا نیز در عدد 1834 دلار قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد