اونس طلا2382.56
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

5 نشانه که احتمالاً به زودی ماشین شما خراب می شود!

اگر به این پنج نشانه توجه کنید، عمر ماشین شما بسیار بیشتر خواهد شد.

ماشین

آسان است که اتومبیل خود را فقط سوار شوید، سوئیچ را بچرخانید و به مقصد خود بروید و به هیچ چیز دیگر توجه نداشته باشید مگر زمانی که ماشین شما خراب شود! اما بهتر است به این 5نشانه ساده توجه کنید تا از گیر کردن کنار خیابان یا روشن نشدن ماشینتان در پارکینگ خانه یا هرجای دیگری، جلوگیری کنید!

1. تعمیر و نگهداری عمومی

اگر مدت زمان زیادی ماشین شما در حال حرکت است پس قطعات آن کمی بیشتر فرسوده می شوند. دفترچه راهنمای خودروی شما که معمولا همیشه خاک می خورد به شما می گوید که کی زمان تعویض لاستیک ها یا مایعات مختلف مانند روغن موتور است. اگر مدتی است که ماشینتان چک نشده است، بهتر است آن را به تعمیرگاه ببرید.

2. آج لاستیک کم است

لاستیک تقریباً مانند کفش های شما عمل می کند: هنگامی که زیاد با آنها راه می روید، پاشنه کفش از بین می رود و سپس چه اتفاقی می افتد؟ شما لیز می خورید! در مورد لاستیک اتومبیل نیز همین است. شما به راحتی می توانید آج لاستیک اتومبیل خود را با یک آزمایش ساده که قبلا درباره آن نوشتیم، انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک سکه است. نحوه عملکرد این ترفند را در سایت tala.ir بیابید.

3. روغن ماشین کم شده است

اگر اتومبیل خود را به طور مرتب به تعمیرگاه می برید، نگران این موضوع نباشید. آیا تمایل دارید از تعمیر خودروی خود فارغ شوید؟ پس مهم است که روغن موتور ماشین خود را هر چند ماه یکبار بررسی کنید.

آیا نیاز به آموزش در مورد نحوه بررسی روغن ماشین دارید؟ بیایید انجامش دهیم!

. مطمئن شوید که اتومبیل خود را روی یک سطح صاف پارک کرده اید و آن را کاملاً خاموش کرده اید (اگرچه می تواند به مدت چند دقیقه به کار خود ادامه دهد تا مایعات کمی حرکت کنند). کاپوت را بالا بزنید.

. میله اندازه گیری روغن را بیرون بیاورید و آن را با یک حوله یا پارچه تمیز کنید، سپس آن را تا انتها به داخل برده و دوباره بیرون بیاورید.

. اگر همه چیز درست باشد، رد روغن در جایی بین دو علامت نهایی پایین قرار گرفته است.

. اگر میزان روغن کم شده باشد ، می توانید آن را با یک یا دو لیتر پر کنید. برای استفاده از روغن مناسب، به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید.

4. ترمزها

آیا ترمزهای ماشین شما حالت عادی ندارند یا بوی عجیبی از آن می آید؟ پس به احتمال زیاد مشکلی وجود دارد. ترمزها از قسمتهای مختلف (لنت ، روتور ، سیلندرهای هیدرولیک ، شلنگ) تشکیل شده است و همه آنها باید به درستی کار کنند؛ البته برخی از آنها بیشتر از بقیه دچار مشکل می شوند! آیا ترمز شما صدا می دهد؟ پس احتمالاً مشکل در روتور است. آیا از ترمز بوی پلاستیک یا موی سوخته می آید؟ پس به احتمال زیاد مشکل از لنت هاست. اگر هر یک از این موارد به طور منظم اتفاق بیفتد، احتمالاً قطعات مورد نظر باید تعویض شوند.

5- چراغ موتور روشن است

روشن شدن چراغ موتور می تواند نشانه این باشد که فراموش کرده اید درپوش گاز را به درستی ببندید! همچنین می تواند به این معنی باشد که اتومبیل شما فوراً به تعمیر نیاز دارد! به هر معنا که باشد، وقتی چراغ موتور روشن می شود، باید ماشین خود را در اسرع وقت به تعمیرگاه برسانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد