اونس طلا2382.25
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

بهترین و بدترین روغن برای آشپزی چه روغنی هستند؟

روغن یکی از رکن های اصلی پخت غذا و شیرینی است با این حال افراد کمترین توجه را به کیفیت و فواید روغن های مصرفی دارند.

روغن یکی از رکن های اصلی پخت غذا و شیرینی است با این حال افراد کمترین توجه را به کیفیت و فواید روغن های مصرفی دارند.

روغن زیتون: این روغن چربی غیر اشباع است و حاوی آنتی اکسیدان است که برای سلامت قلب و کاهش التهاب مناسب است. این روغن برای پخت و پز و سالاد مناسب است با این حال از آن برای سرخ کردن با حرارات بالا استفاده نکنید.

روغن نیمه جامد و جامد(نباتی): این روغن حاوی چربی های ترانس و اشباع شده است که می تواند منجر به ابتلا به سرطان، کبدچرب و دیابت شود.همچنین برای قلب و عروق مضر است و می تواند موجب چاقی، آلزایمر و MS شود.

روغن زیتون

روغن کنجد: این روغن حاوی چربی های غیر اشباع و آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت قلب مفید هستند. البته این روفن برای افرادی که سابقه سنگ کلیه داشته اند مناسب نیست.

مصرف روغن‌هایی که در حضور مشتری گرفته می‌شوند، خطرناک است زیرا روغن کنجد خام دارای یکسری مواد مضر مانند اگزالات، فیتات، فلزات سنگین، سم آفلاتوکسین و مواد حساسیت زاست.

وقتی دانه ها تحت فشار قرار می گیرند این مواد نیز به روغن منتقل می‌شود. بنابراین باید حتما از نوع تصفیه شده روغن کنجد خریداری شود که تنها در شرایط کارخانه ای (خلاء شدید و ۲۰۰ درجه حرارت) امکان تصفیه آن وجود دارد.

روغن

مصرف روغن حیوانی با وجود اینکه فوایدی دارد، به علت اشباع بودن و کلسترول فقط به مقدار کم و برای افرادی که هیچ‌گونه بیماری و اضافه وزنی ندارند به مقدار بسیار کم مجاز است. همچنین کسانی که "حساسیت به چربی اشباع" در آزمایش ژنتیک تغذیه مای ژن داشتند نباید روغن حیوانی مصرف کنند.

روغن دنبه به علت اشباع بودن، وجود کلسترول و وجود اسیدهای چرب ترانس به هیچ فردی در هیچ سنی توصیه‌ای نمی‌شود و می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد