اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت گذاری دستوری در بورس جایی ندارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری هیچ جایی در بورس ندارد، گفت: ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند، می ایستیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری هیچ جایی در بورس ندارد، گفت: ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند، می ایستیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم از کانال بورس استفاده‌ای علیه منافع سهام داران رخ بدهد.

به گزارش سایت طلا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «محمدعلی دهقان دهنوی» ضمن بیان مطلب اظهار داشت: امروز مجموعه دولت و به طور اخص وزارت صمت، مکانیزم های بازار از جمله عرضه و تقاضا را قبول دارد و به بورس کالا، به عنوان جایی که می تواند عرضه و تقاضا را شفاف و قیمت واقعی را کشف کند، اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه مسوولیت اجرا در کشور با قوه مجریه است، تصریح کرد: اگر صداهای مخالفی از جایی شنیده می شود نباید به آن توجه شود و کسی حق ندارد در اجرا دخالت کند. قاعدتا سهام داران هم بر اساس این اعتقادی که از سمت دستگاه اجرایی کشور وجود دارد، اطمینان خاطر می یابند که منافع آنها مورد دست اندازی قرار نخواهد گرفت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: علاوه بر این قیمت گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند یا از ابزارهای بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری استفاده کنند، می ایستیم و به هیچ وجه و به هیچ کسی اجازه نمی دهیم که از کانال بورس، علیه منافع سهام داران استفاده کند.

وی افزود: در عمل ثابت کردیم که جلوی قیمت گذاری دستوری ایستاده ایم، در این باره صحبت کردیم و مخالفت خود را اعلام کردیم و صرفاً هم اعلام مخالفت نیست.

دهقان دهنوی تاکید کرد: تمام تلاش خودمان را می کنیم که از کانال های مختلف اشکالات را رفع کنیم و آن مراجعی که برای قیمت گذاری دستوری قوانین یا مقررات یا سیاست هایی وضع کردند که باعث زیان برخی شرکت‌ها شدند بتوانند مسائل خود را اصلاح کنند و دست از اشتباهات که داشتند بردارند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که قیمت‌گذاری های دستوری که سبب انحراف منابع شرکت‌ها و آسیب به منافع سهام داران شده است و حتی اظهار نظرهایی که در این باره سبب تشویش اذهان فعالان بازار و تاثیرگذاری بر قیمت سهام مرتبط شود قابلیت پیگیری حقوقی و قضایی دارد و در صورت لزوم این امر را هم از مدیران شرکت‌های مرتبط مطالبه می کنیم و هم در دستور کار سازمان نیز قرار می دهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد