اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اینگونه سبدی از دارایی های سودآور درست کنید!

بر این باوریم روند فعلی بورس گذرا بوده و به زودی شاهد آغاز دوباره دوران صعود خواهیم بود.


معمولا اخبار رسانه ها تنها از رکوردشکنی های مثبت بورس سخن می گوید!
... بنابراین به خبر روند منفی روزهای سه شنبه 3 بهمن و یکشنبه 8 بهمن ماه که هر یک نزدیک به 700 واحد از ارزش شاخص کل بورس کاست، در اخبار اشاره نشد اما خبرگزاری ها به آن پرداختند ... از نظر دکتر مانی گرچه حمایت از بازار سرمایه و اعلام اخبار مثبت آن، اتفاقی مثبت و قابل تقدیر و حمایت است اما بهتر است تمامی اطلاعات اقتصادی کشور از رسانه ها بیان شود ... به شکلی گذرا به دلایل روند منفی رکوردگونه دو روز مذکور اشاره ای کنیم:
«قانون هدفمند کردن یارانه ها» بار دیگر به صدر اخبار اقتصادی کشور رسیده و دولت و مجلس در حال برگزاری جلساتی هستند که ابعاد فاز دوم اجرای این قانون را بررسی کنند. به نظر می رسد اجرای قانون هدفمندی در قالب بودجه سال 1392 قطعی شده اما ابعاد دقیق اجرای آن بسیار مهم است ... بازار سهام در درجه اول ترجیح می دهد «ابهام» ابعاد اجرایی این قانون برطرف شود تا بتواند در مورد آینده تصمیم بگیرد و در درجه دوم اثر دقیق آن را بر عملکرد شرکت ها و صنایع بورسی بسنجد تا انتخاب های مناسبی برای سرمایه گذاری داشته باشد ... در مجموع چون اثر با اهمیت اجرای این قانون، افزایش قیمت انرژی و انواع سوخت است، رشد هزینه اکثر صنایع قابل پیش بینی است و بورس در برخورد اول با این ماجرا چندان کنار نمی آید گرچه معمولا آثار دیگری نیز در طول زمان رخ می دهد که می تواند بر بسیاری از تصمیم ها اثر بگذارد ...

«بازارهای موازی» همواره تعیین کننده روند حرکتی بورس بوده اند و معمولا با رونق خود، رکود را به بازار سهام تحمیل می کنند. حرکت بازارهای ارز و سکه طلا در 10 روز اخیر ، مشهود بوده و این به معنای جذب نقدینگی به این بازارها است ... بنابراین بخشی از فعالان بازار سرمایه با فروش دارایی های خود به منظور استفاده از بازارهای دیگر، به روند منفی بورس کمک می کنند ...

«گزارش های دوره ای شرکت ها» در پایان هر فصل منتشر می شود و گزارش های پایان پاییز، انتظار فعالان بازار سهام را برآورده نکردند. برخی کنترل های سازمان بورس را مقصر می دانند و برخی دیگر برخی از واقعیت های اقتصادی کشور و وضع برخی قوانین دولتی را در این شرایط دخیل می دانند ... بازار سهام به این گزارش ها روی خوش نشان نداده و با قدرت نمایی عرضه کنندگان در روزهای اخیر روبرو بوده است ...

... تنها مروری کوتاه داشتیم بر دلایل روند دو روز 3 و 8 بهمن و در مجموع روند نامطلوب بازار سهام در روزهای سپری شده از ماه بهمن ... هر یک از موارد مطرح شده البته توضیح مفصل تری را می طلبد که در آینده در مورد آن ها با شما سخن خواهیم گفت ... این نکته را نیز اضافه کنیم که بر این باوریم روند فعلی بورس گذرا بوده و به زودی شاهد آغاز دوباره دوران صعود خواهیم بود ...

سبد سرمایه گذاریها:
انتظار ما از تاثیر خبر دور جدید تحریم ها در تاریخ 6 فوریه در بازارها، محقق شد.رشد قیمت دلار و به تبع آن سکه اصلی ترین اتفاق هفته قبل بود. در هفته جاری و با رسیدن نرخ دلار به محدوده روانی 4 هزار تومانی انتظار مدتی توقف در روند رو به رشد وجود دارد.بازدهی هفته قبل بر اساس جدول محاسباتی زیر برابر با 6.5 درصد ، و از ابتدای تشکیل سبد تا کنون برابر با 13.6 درصد بود.از این هفته و بنا به درخواست شما عزیزان نحوه محاسبات بازدهی سبد را گسترش داده و بخش سبد سهام را هم با جزئیات تمام برایتان منتشر می کنیم.دو نکته خیلی مهم :
1- یادتان هست خیلی ها هفته قبل چهارشنبه گفتند که سکه ها یمان را در بالاترین قیمت فروختیم و دکتر مانی در پاسخ گفت تحلیل ما نشان می دهد ریسک اینگونه نوسان گیری ها در این هفته معقول نیست.(اگر نخواندید هنوز هم در دسترس است و تاریخ انتشار آن هم مشخص است).قصدم از این جمله قدرت نمایی نیست.منظورم این است که بعضی وقتها فکر ما به سمتی می رود که دوست داریم آن اتفاق بیافتد.دوستانی که به فکر کسب بازدهی بیشتر سکه هایشان را فروختند که پایین تر بخرند ، اسیر طمع خود شدند و واقعیت را درست ندیدند.این جمله را بارها و بارها از من خواهید شنید که :تحلیل تان می تواند درست یا غلط باشد ، خرید و فروش هایتان ممکن است همیشه بهترین اتفاق ممکن نباشد، (همانطور که برای ما هم بعضی وقتها اتفاق می افتد) اما حق نداریم در تصمیم گیری های خود از ترس و یا طمع خود پیروی کنیم. این یکی از اساسی ترین اصول دکتر مانی است.
2- برخی دوستان گله می کنند که چرا همان زمانی که خرید و فروشی می کنید به ما اطلاع نمی دهید.توجه کنید این مطلب چند هفته ای است که مجددا نوشته می شود برای اینکه به صورت تجربی یاد بگیرید که حفظ اصول اساسی سرمایه گذاری ، چگونه است.ضمنا اینها خلاصه ایست از چیزی که ما در طول هفته انجام می دهیم.گزارش تک تک رفتارهای ما برای شما با شرایط متفاوت ، می تواند گمراه کننده باشد.شما تلاش کنید با دنبال کردن تصمیم های ما ، استراتژی خود را بهبود دهید که این امر موجب خوشحالی قلبی دکتر مانی است.
سکه ها را این هفته هم نگه داشتیم اما در هفته جاری آماده هستیم در قیمتهایی که می تواند متعادل شود،نیمی را بفروشیم.در مورد سهام خبر احتمال عرضه هلدینگ خلیج فارس تا دو هفته بعد مطرح شده که می تواند سبب کاهش قیمت برخی سهم ها بشود.نقد کردن پول برای این سهم ، شاید اتفاق بیافتد و آنجاست که ما خرید های خود را افزایش می دهیم.

-1 بخشی از مطالب وب سایت ،بیانگر نتایج تحلیلی ها و بررسی های تیم دکتر مانی در بازارهای مختلف سرمایه گذاری است.به دلیل اهمیت بالای اصل نقد شوندگی،این سبد را در چهار دسته طلا،سهام ، ملک و اوراق مشارکت یا هر نوع سپرده بانکی با بازدهی 20 رصد در سال ، طبقه بندی می کنیم.سایر دارایی های دیگر هر چند در مقاطعی از زمان می تواند سودآور باشد اما تا وقتیکه از نظر دکتر مانی مورد تایید نباشد به این سبد اضافه نخواهد شد.
-2 با توجه به ارتباط مستقیم قیمت طلا با ارزش دلار در کشور و به دلیل حساسیتهای موجود در معاملات ارز، سهم ارز در سبد به سهم طلا افزوده می شود و خرید و فروش ارز در این سبد جایی ندارد.
-3 این سبد آخرین ترکیب سرمایه گذاری های دکتر مانی است.بسته به شرایط و میزان سرمایه هر ترکیب دیگری نیز قابل بررسی است.اگر تمایل داشتید به طور اختصاصی و با تحلیل انفرادی سبدی تشکیل دهید ،با ما تماس بگیرید.
-4 حفظ ارزش پول الویت اول ماست و با مدیریت ریسک به دنبال کسب بازدهی مناسب (حدود 40 درصد سالیانه)خواهیم بود.
-5 سرمایه گذاری هم سود دارد هم زیان.اگر تحمل زیان را ندارید ،از همین حالا وارد نشوید.ضمنا با منابعی که در زندگی روزمره تان به آن نیاز فوری خواهید داشت ،هرگز سرمایه گذاری نکنید.
-6 همیشه تاکید کرده و باز هم می گوییم قصد ما در این نوشتار پیشگویی نیست بلکه بررسی بیشترین احتمال ممکن است. با توجه به شرایط متغیر بازارها، امکان هرگونه تغییری در این مطالب وجود دارد. مسئولیت خرید و فروش‌های واقعی افراد به عهده خودشان است.استفاده از این مطالب برای هیچ فردی اجباری نیست.
-7 حتما نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این سبد و مطالب این بخش در قسمت نظرها اضافه کنید تا هم در ادامه مطلب پخته تری داشته باشیم و هم دوستانتان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سئوال هفته: دکتر مانی سلام پیرو پاسخی که به دوستمون دادید ،چرا وام گرفتن برای سرمایه گذاری کا ر غلطی است مگه برای خرید مسکن وام نمیگیریم وفرمودید کار درستیه لطفا راه نمایی بفرمایید با تشکر
وام مسکن با نرخ پایین و خرید دارایی کم ریسکی مثل مسکن فرق دارد با اینکه از بانک وام 27 درصد 4 ماهه بگیرید که در این فاصله همه را سکه بخرید و در سررسید وامتان هم مجبورید سکه ها را به هر قیمتی که باشد بفروشید.با اولی موافقم و با دومی نه.وام در اقتصاد تورمی توجیه دارد اما با دیدگاه بلند مدت.
راه‌های تماس با دفتر دکتر مانی:
50-88719749
www.drmoney.ir
دکتر مانی از شما می خواهد آگاهی از این موارد مشورتی را به دوستان خود نیز منتقل نمایید


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد