اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معرفی شاسی بلند جدید مگان با طراحی فوق العاده+تصاویر

خودروسازی فرانسوی رنو Renault، در جریان برنامه خود برای توسعه خودرو‌های برقی، اخیراً نسخه‌ای برقی و جدید از خودوری محبوب مگان را با نام Megane E-Tech Electric را عرضه کرده که از طراحی SUV بهره می‌برد.

به گزارش سایت طلا، خودروسازی فرانسوی رنو Renault، در جریان برنامه خود برای توسعه خودرو‌های برقی، اخیراً نسخه‌ای برقی و جدید از خودوری محبوب مگان را با نام Megane E-Tech Electric را عرضه کرده که علاوه بر برخورداری از پیشرانه برقی، از طراحی جالب توجه SUV نیز برخوردار است.

 Megane E-Tech Electric

یکی از پرطرفدارترین خودرو‌های کامپکت در اروپا در حال بدست آوردن سبک بدنه‌ای جدید برای تکمیل هاچ بک، سدان و واگن است که در حال حاضر در قاره قدیمی در حال پیش فروش است. در واقع باید گفت که نشان مگان Megane برای اولین بار درب عقب یک کراس اوور را تزئین می‌کند، نشانی که از سال ۱۹۹۵ در بسیاری از سبک‌های بدنه از جمله مینی ون، کوپه و حتی کابریت مورد استفاده قرار گرفته است. اما مگان جدید با ظاهر غیر معمول کراس اوور، چه ویژگی‌های دیگری به همراه دارد.

این کراس اوور بدون آلایندگی که با نام کامل خود به نام Megane E-Tech Electric شناخته می‌شود، ۱۶۲۴ کیلوگرم (۳۵۸۰ پوند) وزن دارد و بر روی همان پلت فرم برقی مدولار CMF-EV سوار می‌شود که پیش از این نیسان آریا را پایه گذاری کرده بود. برای وسیله نقلیه‌ای که تنها ۴.۲۱ متر (۱۶۵.۷ اینچ) طول دارد، فاصله بین دو محور ۲.۷ متر (۱۰۶.۲ اینچ) بسیار چشمگیر است و به مهندسان اجازه می‌دهد تا یک کابین جادار نسبت به ابعاد جمع و جور ایجاد کنند.

 Megane E-Tech Electric

این خودروی برقی که سوار بر چرخ‌های عظیم ۲۰ اینچی است، تنها ۱.۵ متر (۵۹ اینچ) ارتفاع دارد و به صورت استاندارد با دستگیره‌های فلاش در جلو برای آیرودینامیک بهتر عرضه می‌شود در حالی که در‌های عقب دارای دسته‌های «پنهان» در کنار شیشه هستند. Megane E-Tech اولین مدل تولیدی رنو است که دارای آرم جدید با طرح یکپارچه سازی با سیستم عامل است که قبلاً بر روی سوپرمینی مفهومی تمام الکتریکی ۵ نیز اعمال شده است.

 Megane E-Tech Electric

روی هم رفته، کراس اوور برقی جدید در اصل نسخه تولیدی مفهوم مگان eVision سال گذشته است و شباهت‌ها کاملاً آشکار است. برخی تغییرات جزئی مانند تغییر به آینه‌های جانبی معمولی به جای دوربین به همراه چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب کم نور، نیز وجود دارد، اما درکل این دو خودرو تا حد زیادی یکسان هستند. همانطور که نمای بیرونی نشان دهنده فاصله قابل توجهی از مدل‌های سنتی مگان بنزینی و دیزلی است، فضای داخلی نیز از ابتدا برای یک خودروی برقی جدید طراحی شده است. داشبورد تمام دیجیتالی با اتخاذ آنچه رنو صفحه نمایش OpenR می‌نامد و شبیه یک L وارونه است، از مفاهیم Trezor، Symbioz و Morphoz استفاده می‌کند.

یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در جلوی راننده قرار دارد و یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی نیز در مدل‌های با مشخصات بالاتر، وجود خواهد داشت. طبق گفته خودروساز فرانسوی، صفحه نمایش این خودرو «شایسته بهترین سدان‌های درجه یک است»، که دارای وضوح ۱۲۵۰ در ۱۵۶۲ پیکسل است و صفحه لمسی را کاملاً شفاف می‌کند. البته نسخه‌های ارزان‌تر Megane E-Tech Electric دارای صفحه نمایش مرکزی کوچکتر ۹ اینچی با وضوح پایین‌تر هستند.

 Megane E-Tech Electric

نیروی مورد نیاز این خودرو توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که ۱۳۰ اسب بخار (۹۶ کیلووات) و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در نسخه‌های پایین و ۲۱۸ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) و ۳۰۰ نیوتن متر (۲۲۱ پوند فوت) در پیکربندی گران‌تر تأمین می‌کند. رنو مگان E-Tech Electric مجهز به موتور الکترونیکی قوی تر، سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) را در ۷.۴ ثانیه طی می‌کند و قادر است با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

 Megane E-Tech Electric

موتور‌های الکتریکی این خودرو از یک باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌کنند. انرژی اولیه این باتری می‌تواند برای برد مورد تأیید WLTP تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) کافی باشد، در حالی که دومی تا ۲۹۲ مایل (۴۷۰ کیلومتر) دوام می‌آورد. به گزارش فرارو، این باتری دارای هشت سال ضمانت است و در صورت خراب شدن آن تا سطح زیر ۷۰ درصد ظرفیت، رنو آن را به طور رایگان جایگزین می‌کند. پس از اتمام باتری، می‌توان آن را تا ۲۲ کیلو وات با شارژ AC و ۱۳۰ کیلو وات با استفاده از DC دوباره پر کرد. هنگام استفاده از ایستگاه شارژ ۱۳۰ کیلوواتی به مدت نیم ساعت، شما ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) برد WLTP یا ۱۲۴ مایل / ۲۰۰ کیلومتر رانندگی در بزرگراه را دریافت می‌کنید. همچنین با شارژ دیواری ۷.۴ کیلوواتی، مسافت ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) در حالت رانندگی مختلط پس از هشت ساعت شارژ امکان پذیر است.

 Megane E-Tech Electric

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد