اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برگزاری همایش روز گمرک با حضور دو وزیر اقتصادی + تصویر

سایت طلا: همایش روز جهانی گمرک امروز در حالی برگزارشد که وجود تحریمهای بین المللی و نبرد اقتصادی غرب علیه کشورمان، اهمیت این مرزبانان اقتصادی را بیش از پیش امسال نمایان کرده است.



به گزارش سایت طلا، همایش روز جهانی گمرک امسال در روزهای چهارم و پنجم ماه جاری برگزارش، و امروز در آخرین روز این همایش حضور دو وزیر اقتصاد، و وزیر صنعت معدن و تجارت، و حمایت و مهم جلوه دادن این سازمان توسط ایشان از جایگاه گمرک در موقعیت فعلی حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، در مراسم امروز روز گمرک مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن تجارت، ضمن بیان نقش گمرک در فضای کسب و کار و توسعه صادرات برمدیریت بازار ارز تأکید کرد وگفت: با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی، ارز به کسی اختصاص یافت که واقعاَ به آن نیاز دارد.

وی افزود: در گروه کالایی 3 تا 9 که شامل مواد خام تا مواد ساخته شده می باشد، در هشت ماه سال گذشته28.5 میلیارد دلار ارز به خود اختصاص داد، که در زمان مشابه امسال این رقم به 22.7 میلیارد دلار رسید.

به گزارش سایت طلا، غضنفری با اشاره به اینکه فضای اقتصادی مسیر حساسی را طی می کند عنوان کرد: شش جلسه بین دولت و مجلس برگزار شد، و هم دولت و هم مجلس تأکید کردند که تولید در هدفمندی دریافت خوبی داشته باشد، و در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته شد که توسط مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

در ادامه این مراسم سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه گمرک یک نهاد حاکمیتی اعلام کرد: مهمترین حمله در تحریمها به تجارت خارجی ماست، که در این میان نقش سازمان گمرک نقش تأثیر گذاری است.

حسینی ضمن اشاره به این‌که سیاست مدیریت واردات به طور جدی دنبال شده است، بیان کرد: امروز واردات نسبت به 10 ماهه مشابه سال قبل حدود 12.5 درصد کاهش پیدا کرده اما نکته قابل توجه این است که در این میان برنامه ریزی‌ها به سمت تامین کالاهای ضروری و اساسی پیش رفته است.

وی ضمن اعلام این‌که در واردات حدود 22 درصد تامین کالاهای اساسی افزایش یافته است، عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه حجم واردات کاهش یافته اما این کالاهای با اولویت کمتر معطوف شده اما در مقابل سیستم ارزی و تجاری کشور بر اقلام پایه متمرکز بوده است.

به گزارش سایت طلا، وزیر اقتصاد و دارایی با درخواست از گمرک برای افزایش هوشیاری خاطر نشان کرد: گمرک در صف اول مقابله با دشمن است، که می تواند اطلاعات و عملیات اقتصادی کشور را ترسیم کند و ما می توانیم با کمک این سازمان دستاوردها را افزایش دهیم.

فداحسین مالکی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ایران از نظر جغرافیایی، اعلام کرد: ما باید از تمام مرزها به عنوان فرصت استفاده کنیم، و گمرک می تواند جایگاه ممتاز در اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم ها علیرغم تمام سختی ها و تلخی ها، ملت ما را آبدیده می کند، ومی شود با وجود تمام مشکلات از تمام گردنه ها و مشکلات و نا هماهنگی ها عبور کنیم.

در ابتدای این همایش دکتر معمار نژاد، رئیس کل گمرک ضمن ارائه رئوس عملکرد فعالیت های گمرک به برخی از موانع و چالشهای این مجموعه پرداخت و گفت: اختلاف قیمتی سوخت و نوسانات قیمتی ارز دو عامل مشکلزا برای کمرگ محسوب می شود که کارشناسان و کارکنان این مجموعه را به زحمت انداخته است.

وی با اعلام پیشرفت خوب گمرک در زمینه شبکه سازی و مانیتوریگ خاطر نشان کرد: با راه اندازی این سامانه ها هم کار گمرکی خوب انجام می گیرد، و هم مدیریت اقتصادی را در آن سامانه انجام می دهیم.

در انتهای این مراسم، دو سامانه ترانزیت هوشمند ورود و خروج کالا، و شبکه ملی داده گمرک بطور رسمی افتتاح شد.

گفتنی است در این همایش، تعدادی از نمایندگان مجلس ، رئیس دانشگاه تهران، و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران حضور داشتند./ج



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد