اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نتیجه مانع‌تراشی وزارت بهداشت در مقابل واردات واکسن توسط بخش خصوصی ناگوار بود

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر وزارت بهداشت به جای توهین و تحقیر بخش خصوصی و مانع‌تراشی برای واردات واکسن، از آن حمایت می‌کرد، امروز این بیماری تا حدودی مهار شده بود.

به گزارش سایت طلا ،حسین سلاحورزی اظهار کرد: در حالی که در زمستان گذشته اکثر کشورهای دنیا و همسایگان ایران برنامه گسترده واکسیناسیون را آغاز کرده بودند متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به طرز عجیبی در مقابل واردات واکسن از سازندگان معتبر مقاومت و کارشکنی کردند.

نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: شرکت‌های دارویی بسیار معتبر و با قدمت ایرانی که ده‌ها سال است وظیفه تأمین و واردات نیازهای دارویی کشور را بر عهده دارند حاضر بودند به عنوان مسئولیت اجتماعی و بدون چشم‌داشت یا سود و انتفاعی، نسبت به واردات میلیون‌ها دوز واکسن معتبر از جمله آسترازنیکا و سینوفارم از منابعی که به صورت مازاد شناسایی کرده بودند، اقدام کنند.

وی افزود: متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به جای درک اهمیت موضوع و اقدام مؤثر، به مانع‌تراشی، توهین و تحقیر متقاضیان در سطح افکار عمومی پرداختند.

سلاحورزی تصریح کرد: اگر در زمستان گذشته تصمیم راهبردی گرفته می‌شد و با تقسیم وظیفه واردات واکسن به بخش خصوصی و وزارت امور خارجه و برنامه اجرایی تزریق واکسن توسط سازمان نظام پزشکی و نیروهای بسیج انجام می‌شد امروز شاید این بیماری تا حدودی مهار شده و میزان تلفات روزانه به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این میان فعالان بخش خصوصی که سرمایه و اعتبار و ارتباطات شخصی خود را برای تسهیل و تسریع روند واردات واکسن به کار گرفته‌اند تا با توجه به شرایط خاص کشور و عدم پاسخگویی مسئولین، لااقل دسترسی بدنه اصلی نیروی کار کشور را به واکسن کرونا تأمین کنند؛ آماج حملات فرافکنانه مسئولان و سخنگویان سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: کاش برای عبور هرچه سریعتر کشور از این بحران، مسئولان سازمان غذا و دارو، بجای مانورهای تبلیغاتی بیهوده و مقصر شمردن این و آن در مورد ناکامی‌هایشان در اجرای مأموریت ذاتی این سازمان، مانند فعالان بخش خصوصی، با عملگرایی، جدیت و شفافیت، تأمین ملزومات سلامت مردم را بر هر ملاحظه و اولویت دیگری مرجح بدانند.

سلاحورزی عنوان کرد: این عملکرد ضعیف در کنار عدم شفافیت و اظهارات ضد و نقیض مسئولان مربوطه باعث شده تا نارضایتی‌های اجتماعی روز به روز ابعاد بزرگتری پیدا کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد