اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت امروز طلا و سکه، آیا قیمت دلار همچنان افزایش خواهد یافت؟

در روز های اخیر عوامل مختلفی بر روی قیمت دلار تاثیر گذاشته و باعث افزایشی شدن آن شده اند. اما آیا این عوامل دیگر اجازه بازگشت قیمت دلار و کاهشی شدن ان را نمی دهند؟

قیمت امروز طلا و سکه، آیا قیمت دلار همچنان افزایش خواهد یافت؟

در روز های اخیر عوامل مختلفی بر روی قیمت دلار تاثیر گذاشته و باعث افزایشی شدن آن شده اند. اما آیا این عوامل دیگر اجازه بازگشت قیمت دلار و کاهشی شدن ان را نمی دهند؟

با قطع شدن روابط تجاری، واردات ایران از افغانستان کاهش پیدا کرده و با توجه به حجم قابل توجه واردات غیر رسمی از افغانستان، فشار دلاری کمتری به بازار داخلی وارد می شود.

این مساله اثر قطع صادرات به افغانستان و ارز آوری حاصل از آن را نیز کاهش می دهد. با توجه به سهم واردات غیر رسمی ‌(قاچاق)؛ خروج و ورود دلار از ایران به افغانستان در یک تعادل قرار داشت‌ که تعطیلی این بازار هم از سهم عرضه و هم از سهم تقاضای ارزی تقریبا در یک سطح کاست.

اسکناس بازار تهران بیشتر از سوی بازار متشکل ارزی تامین می شود و نقش هرات و بازارهای همسایه در تامین اسکناس کاهش پیدا کرده است.

در نتیجه اختلال در بازار هرات نمی تواند اثر زیادی بر بازار اسکناس داخلی داشته باشد، اگر چه فعلا تجارت بین ایران و افغانستان دچار اختلال شده، ولی این مساله پایدار نیست و احتمالا طی روزها و هفته‌های آتی تجارت دو کشور از سر گرفته خواهد شد.

دلار

در واقع گره هرات چنان که گفته می شود، باز نشدنی نیست و گذر زمان و عبور از هیجانات مقطعی، اثر گذاری این متغیر را کاهش خواهد داد.

کاهشی های دلار می گویند با باز شدن رسمی بازار از امروز، میزان عرضه توسط بازارساز در اندازه‌ای رشد خواهد کرد که اجازه رشد بیشتر قیمت را ندهد و صرافی های منتخب روی عدد ۲۶۵۰۰ متمرکز خواهند کرد.

حجم صادرات ایران به افغانستان بالای ۲ میلیارد دلار است در مقابل واردات ایران از افغانستان ۴ میلیون دلار و بیشتر به صورت قاچاق بوده و از طریق غیر‌رسمی صورت می گیرد. یعنی از دست رفتن موقت بازار افغانستان، اگرچه ارز آوری کشور را کاهش می دهد، همزمان ارزبری را نیز پایین می آورد.

در صورتی که دلار امروز بتواند از محدوده ۲۷۵۰۰ عبور کند، با فشار جدید تقاضا مواجه خواهد شد و اگر دلار بالای محدوده ۲۷۵۰۰ باقی بماند، سکه نیز توان تثبیت بالای مرز ۱۲ را خواهد داشت و حتی ممکن هست بسوی مقاومت ۱۲۲۰۰ حرکت کند.

در صورت عدم تثبیت دلار بالای مرز ۲۷۵۰۰، شانس اصلاح دلار به سوی محدوده ۲۶۵۰۰ وجود خواهد داشت و این محدوده ۲۶۵۰۰ امروز بازار ساز برای به زیر کشیدن دلار مهم تلقی می گردد ضمن اینکه وزیر امور خارجه ژاپن هم اکنون در تهران حضور دارد.

سکه

عنوان قیمت امروز قیمت روز گذشته
اونس طلا 1781 دلار 1781 دلار
مثقال طلا 5,028,000 تومان 5,030,000 تومان
سکه امام 12,125,000 تومان 12,125,000 تومان
سکه بهار 11,400,000 تومان 11,400,000 تومان
نیم سکه 6,100,000 تومان 6,100,000 تومان
ربع سکه 3,900,000 تومان 3,900,000 تومان
دلار 27,500 تومان 27,400 تومان
یورو 32,000 تومان 32,000 تومان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد