اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خرید سکه فقط از مجاری رسمی

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکيد کرد: با توجه به شرايط خاص کرونايي و فعاليت برخي افراد به صورت غيرقانوني، مشتريان، خريد سکه را حتماً از مجاري رسمي تهيه کنند.

به گزارش سایت طلا،ابراهیم محمدولی در ارتباط با رسانه ملی گفت: با وجود هشدارهای متعدد اتحادیه طلا و جواهر و فعالان این بازار، همچنان شاهد خرید و فروش آنلاین طلا و خصوصا سکه به صورت اینترنتی و یا از دست فروشان و دلالان هستیم که بی شک تنها متضرران این اقدام، مشتریان اینگونه معاملات هستند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی طی هفته‌های اخیر فرصت مناسبی برای جولان سودجویان در این شرایط فراهم شده، یکی از این موارد، فروش اینترنتی و آنلاین سکه و یا افرادی است که پروانه فروش سکه را ندارند مواجه هستیم.

محمدولی اضافه کرد: طلا و سکه فلز گرانبهایی است و مردم دقت بیشتری داشته باشند و آنچه لازم دارند خریداری کنند و از فروشندگانی که مجوز و دارای پروانه کسب همان کالا را دارند مراجعه و خریداری کنند مثلا برای خرید طلا از سکه فروشان خرید نمایند ویا بلعکس برای خرید سکه از طلا فروشان خرید نکنند.

وی گفت: مشتریان مراقب باشند که سکه حتما دارای هولوگرام باشد و از دست و یا دلالان و افراد متفرقه خرید نکنند.

محمدولی افزود: خریداران طلا تمایل دارند که از نزدیک مصنوعات طلا را مشاهده و آن را امتحان کنند، اما در فضای مجازی این امکان وجود ندارد. در حال حاضر معاملات طلا و سکه در فضای مجازی از طرف نهاد خاصی رصد نمی‌شود بنابراین امکان رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: مسائلی مانند عیار طلا، وزن و نحوه تحویل در داد و ستد اینترنتی و مجازی طلا و سکه مطرح بوده که ساز و کاری برای آن‌ها شکل نگرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تاکنون برای دو هزار و ۹۰۰ واحد طلا فروش در شهر تهران پروانه کار صادر شده و یک هزار و ۵۰۰ پرونده نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد، اما تاکنون هیچ مجوزی برای معاملات طلا در فضای مجازی از طرف این اتحادیه صادر نشده است.

محمدولی، افزود: از سوی اتحادیه حدودا ۴۹ تا ۵۰ نفر به عنوان بازرسان با کارت شناسایی معتبر در سطح تهران هستند و از مردم هم درخواست می‌کنیم در صورت تهیه سکه و نداشتن هولوگرام و مشاهده هر گونه تخلف به اتحادیه مراجعه کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد