اونس طلا2381.9
مظنه16,616,000
18 گرم3,835,800
ارزش سکه37,435,848
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,950,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

کاهش قیمت طلا در بازار ادامه پیدا کرد + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا در هفته گذشته توانست رشد خوبی را از خود نشان دهد اما با این وجود در روز جمعه شاهد افت نسبتا شدیدی بود و روز گذشته نیز این روند نزولی ادامه پیدا کرد.

کاهش قیمت طلا در بازار ادامه پیدا کرد + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا در هفته گذشته توانست رشد خوبی را از خود نشان دهد اما با این وجود در روز جمعه شاهد افت نسبتا شدیدی بود و روز گذشته نیز این روند نزولی ادامه پیدا کرد.

روند مثبت بازار سهام ایالات متحده و افزایش قیمت شاخص های آن در کنار تثبیت بازده خزانه داری بر روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته و می توان آنها را مهم ترین عوامل سقوط قیمت طلا در روز گذشته دانست.

هرچند باید توجه داشت که طلا توانسته است هنوز سطح ۱۸۰۵ دلار را حفظ کرده و هم اکنون در عدد ۱۸۰۷ دلار قرار دارد. باقی ماندن طلا در بالای ۱۸۰۰ دلار را می‌توان حاصل افت ارزش شاخص دلار و نگرانی ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا دانست.

سرمایه گذاران و کارشناسان هم اکنون در انتظار داده های اقتصادی ایالات متحده هستند تا قیمت طلا را پیش بینی کنند. مهم ترین داده ای که در انتظار بازار طلا است را می‌توان داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده دانست که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

حال اگر به تحلیل تکنیکال طلا نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که نقطه ۱۸۰۸ دلاری که پیش تر به عنوان نقطه حمایت طلا شناخته می شد اکنون تبدیل به مقاومت شده و طلا برای صعودی شدن باید از آن عبور کنند.

در صورتی که روند نزولی ادامه پیدا کند اولین حمایت طلا در نقطه ۱۸۰۵ دلار شکل گرفته و افت بیشتر می‌تواند قیمت فلز زرد را به عدد ۱۸۰۱ دلار برساند. سقوط بیشتر قیمت طلا نقطه پشتیبانی ۱۷۹۰ دلار را فعال می کند که پایین ترین قیمت آن در هفته گذشته به شمار می رود.

از طرف دیگر اگر طلا بتواند بار دیگر سطح ۱۸۰۸ دلاری را پس بگیرد به سمت مقاومت خود در عدد ۱۸۱۰ دلار حرکت خواهد کرد. صعود بیشتر قیمت طلا را به مقاومت قدرتمند خود در ۱۸۱۳ دلاری رسانده و عبور از آن باعث حرکت طلا به سمت ۱۸۱۶ دلار خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد