اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایشی شدن قیمت طلا، نقره سقوط کرد

در اوایل روز گذشته قیمت طلا شاهد یک حرکت نزولی نسبتا شدید بود اما در ادامه روز توانست قیمت های از دست رفته خود را جبران کند و روز را مثبت به پایان برد.

افزایشی شدن قیمت طلا، نقره سقوط کرد

در اوایل روز گذشته قیمت طلا شاهد یک حرکت نزولی نسبتا شدید بود اما در ادامه روز توانست قیمت های از دست رفته خود را جبران کند و روز را مثبت به پایان برد.

از طرف دیگر قیمت نقره یکی از بزرگترین افت های خود را در روز گذشته تجربه کرده و قیمت آن به پایین ترین سطح چهار ماه اخیر رسید. هم اکنون هر اونس طلا در بازار جهانی 1800 دلار و هر اونس نقره 24.77 دلار قیمت دارد.

مهم ترین عامل افزایشی شدن قیمت طلا در روز گذشته را می توان کاهش قابل توجه شاخص دلار دانست که در روز های گذشته مهم ترین دلیل افت قیمت طلا بود.

از صبح دیروز جلسه کمیته فدرال رزرو آغاز شده و امروز یعنی چهارشنبه بعد از ظهر با بیانیه آن به پایان خواهد رسید که مهم ترین رویداد اقتصادی هفته بوده و می تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا و نقره بگذارد.

مهم ترین موضوعاتی که در این جلسه مطرح خواهد شد چشم انداز رشد اقتصادی ایالات متحده و تورم خواهد بود که می تواند بر روی سیاست های این بانک تاثیر بگذارد.

سرمایه گذاران انتظار دارند تا این بانک دورنمای سیاست های خود و نرخ بهره را مشخص کند. افزایش سریع تر نرخ بهره می تواند باعث کاهش قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها شود.

در بازار های دیگر، بازار سهام اندکی ضعیف تر از روز های گذشته عمل کرده و قیمت نفت خام نایمکس نیز با اندکی کاهش در عدد 71.50 دلار معامله می شود. بازده خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 1.23 قرار دارد.

از نظر فنی هر دو روند های صعودی و نزولی طلا در یک سطح قرار دارند و طلا برای صعودی شدن لازم دارد تا در ادامه این هفته یک حرکت قوی افزایشی را از خود نشان دهد وگرنه نزولی خواهد شد.

اولین مقاومت پیش روی طلا نقطه 1812 دلار می باشد که عبور از آن طلا را به سمت مقاومت بعدی خود در عدد 1825 دلار خواهد رساند. حرکت پایدار در بالای این سطح می تواند طلا را به سقف مقاومت خود در 1835 دلار برساند.

در طرف دیگر نمودار، طلا در نقطه 1792 دلار پشتیبانی شده و شکست در زیر این سطح می تواند ان را به نقطه حمایت بعدی در عدد 1789 دلار برساند. افت بیشتر طلا را به سمت کف قیمتی ان در 1775 دلار سوق خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد