اونس طلا2394.45
مظنه16,281,000
18 گرم3,758,400
ارزش سکه36,681,093
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

روند نزولی طلا از آغاز هفته، در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم؟

با وجود رشد قیمت طلا در هفته گذشته، با شروع هفته اخیر قیمت آن در یک روند نزولی قرار گرفته و به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

روند نزولی طلا از آغاز هفته، در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم؟

با وجود رشد قیمت طلا در هفته گذشته، با شروع هفته اخیر قیمت آن در یک روند نزولی قرار گرفته و به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1792 دلار قیمت داشته و به زیر 1800 دلار بازگشته است. جریانات بازار سهام، بازار ارز های رمزنگاری شده و بازده ایالات متحده هر سه در حال محدود کردن رشد های طلا هستند.

رشد دلار ایالات متحده مهم ترین عامل حرکت نزولی طلا بوده است. از صبح امروز طلا شاهد بیش از 10 دلار کاهش بوده و قیمت آن به 1792 دلار رسیده است که پایین ترین قیمت آن طی روز های گذشته به شمار می رود.

همراه با رشد قیمت دلار بازده خزانه داری ایالات متحده نیز بیش از 5 درصد افزایش را نشان داده و به 1.28 درصد رسید که به شکل گسترده ای هرگونه رشد قیمت طلا را محدوده کرده و باعث افت آن می شود.

تحلیل طلا

از طرف دیگر بازار سهام روز های بسیار خوبی را سپری کرده و در حال حاضر دلار های سرمایه گذاران در حال سرازیر شدن به بازار سهام است. شاخص هایی مانند نزدک و اس پی 500 رشد قابل توجهی را طی روز های گذشته از خود نشان داده اند.

پس از مدت ها ارز های رمزنگاری شده نیز توانستند رشد خوبی را در روز گذشته تجربه کنند و اتریوم توانست بیش از 7 درصد افزایش قیمت را شاهد باشد.

مطمعنا می توان گفت جلسه کمیته فدرال رزرو و سخنرانی جروم پاول پس از آن در هفته آینده، می تواند جهت حرکت طلا در آینده را مشخص کند چراکه سیاست های مالی فدرال رزرو در این جلسه مشخص خواهد شد.

از طرف دیگر جلسه بانک مرکزی اروپا و بیانیه امروز آن نیز می تواند تاثیر بسیاری را بر روی قیمت طلا داشته باشد چرا که با قوی تر و یا ضعیف تر شدن یورو، دلار و در نتیجه طلا تحت تاثیر قرار می گیرد.

در انتها می توان گفت که اگر طلا بتواند قیمت خود در بالای 1800 دلار حفظ کند، می توان همچنان به صعودی بودن آن امیدوار بود. حال همه چیز بستگی به بانک های مرکزی ایالات متحده و اروپا بستگی دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد