اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اگر جرقه بزرگی در کار نباشد قیمت طلا سقوط خواهد کرد

قیمت طلا طی روز های گذشته نوسانات زیادی از خود نشان داده و شرایطی رفت و برگشتی داشته است اما به طور کلی پایین تر از سطح هفته گذشته خود قرار گرفته است.

اگر جرقه بزرگی در کار نباشد قیمت طلا سقوط خواهد کرد

قیمت طلا طی روز های گذشته نوسانات زیادی از خود نشان داده و شرایطی رفت و برگشتی داشته است اما به طور کلی پایین تر از سطح هفته گذشته خود قرار گرفته است.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1800 دلار قیمت دارد که نسبت روز گذشته 9 دلار کاهش را تجربه کرده است. هر اونس نقره نیز 25.02 دلار می باشد که پایین ترین قیمت چند ماهه این فلز گرانبها را نشان می دهد.

مهم ترین عامل حرکت نزولی طلا را می توان عدم وجود اخبار تحریک کننده برای افزایش قیمت آن دانست. طلا برای رشد قیمت نیاز به یک جرقه بزرگ داشته و در صورت عدم به وجود آمدن آن دچار سقوط بیشتر خواهد شد.

طلا

بازار های سهام جهانی همچنان در حال ادامه دادن به حرکت مثبت خود بوده و شاخص ها رشد خوبی را نشان داده اند. با این وجود نگرانی ها بابت گسترش بیشتر ویروس کرونا باعث احتیاط زیاد میان سرمایه گذاران شده و رشد آنها را کند تر می کند.

در میان افزایش احتیاط سرمایه گذاران و رو آوردن آنها به دلار، شاخص دلار ایالات متحده به بالا ترین سطح 3.5 ماهه خود دست یافته است و در نتیجه باعث کاهش قیمت کالاهای وابسته به آن مانند طلا شده است.

در این میان قیمت نفت نایمکس نیز پس از حرکت اصلاحی خود و سقوط به پایین ترین قیمت 5 هفته اخیر بار دیگر توانست رشد خوبی را از خود نشان داده و به نقطه 68 دلار بازگردد.

سرمایه گذاران در هفته پیش رو لازم است توجه بسیاری را به قیمت نفت خام داشته باشند چرا که می تواند آینده تورم و همچنین شرایط بازار های دیگر مانند بازار فلزات گرانبها را نشان دهد.

از نظر فنی طلا همچنان در روند افزایشی قرار داشته و نمودار ها هنوز شرایط صعودی را نشان می دهند. با این حال طلا برای باقی ماندن در شرایط صعودی لازم دارد تا در ادامه این هفته یک حرکت قوی افزایشی را از خود نشان دهد.

اولین مقاومت پیش روی طلا نقطه 1814 دلار می باشد که عبور از آن طلا را به سمت مقاومت بعدی خود در عدد 1825 دلار خواهد رساند. حرکت پایدار در بالای این سطح می تواند طلا را به سقف مقاومت خود در 1850 دلار برساند.

در طرف دیگر نمودار، طلا در نقطه 1795 دلار پشتیبانی شده و شکست در زیر این سطح می تواند ان را به نقطه حمایت بعدی در عدد 1791 دلار برساند. افت بیشتر طلا را به سمت کف قیمتی ان در 1775 دلار سوق خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد