اونس طلا2318.59
مظنه15,386,000
18 گرم3,551,800
ارزش سکه34,664,658
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

جف بزوس و همراهانش در پروازی تاریخی به لبه فضا رفتند

موشک نیوشپرد شرکت بلو اوریجین دقایقی قبل به فضا پرتاب شد و با موفقیت به زمین برگشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از انگجت؛ جف بزوس، مدیرعامل میلیاردر شرکت بلو اوریجین و سه مسافر دیگر پس از پروازی چند دقیقه‌ای که بزوس امیدوار است بتواند با آن دوران جدید گسترده سفر‌های فضایی انسان را آغاز کند، به لبه فضا رسیدند و با اطمینان به زمین بازگشتند. شرکت بلو اوریجین به تازگی به جمع شرکت‌های خصوصی پیوست که مردم را برای سفر به فضا تشویق کرده است.

جزئیات پرواز بزوس و همراهانش

جف بزوس اولین پرواز فضایی خود را با موفقیت به پایان رساند. بزوس، برادرش، والی فانک و اولیور دیمن به آن طرف خط کارمان (۶۲ مایل) سفر کردند. مسافران موشک نیوشپرد ۴۵ دقیقه قبل از پرتاب به سمت موشک رفتند و روی صندلی‌های خودشان مستقر شدند.

جف بزوس روی صندلی شماره ۶، برادرش صندلی شماره ۴، اولیور صندلی ۱ و فانک روی صندلی شماره ۳ نشستند و در‌های کپسول پس از بررسی‌های نهایی بسته شد. فانک در این سفر تصویری از خودش را به فضا برد و روی شیشه کپسول چسباند. بزوس و همراهانش پس از گذشت ۱۰ دقیقه به زمین برگشتند. چتر نجات کپسول باز شد و کپسول با سرعت با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت کاهش ارتفاع داد و در صحرای تگزاس فرود آمد. این مسافران برای چند لحظه بی وزنی و گرانش صفر را در کپسول نیوشپرد تجربه کردند.

این پرواز چندین رکورد را شکست. این پرواز حامل پیرترین فضانورد (فانک، ۸۲ ساله) و کوچکترین فضانوردی بود (دیمن، ۱۸ ساله) که تاکنون به فضا رفته اند. در حالی که Virgin Galactic با همکاری و کمک ناسا به فضا رفت، بلو اوریجین بیش از حد علاقه داشت به این نکته اشاره کند که پرواز این شرکت تنها پروازی بود که بدون کمک از خط کارمان عبور کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد