اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آیا میدانید عوارض پرخوری برای بدن چیست؟

در صورت پرخوری یکباره در یک وعده، چه اتفاقی در بدن می افتد؟

بعد از پرخوری در یک وعده، چه اتفاقی در بدن می افتد؟

حتما تا بحال پیش آمده که کمی زیادتر از حد معمول در یک وعده، غذا خورده و از آن لذت نیز برده اید؛ تا حدی که مجبور شده اید دکمه و زیپ شلوار جین خود را باز کنید! چه مهمانی شام باشد و چه یک وعده در شب عید ، همه حداقل یک بار در طول زندگی خود پرخوری را تجربه کرده اند. اما این خوردن های بیش از حد یک مرتبه ای چه اثراتی بر سلامتی دارند؟ این مقاله به لطف یک مطالعه جدید نوشته شده است.

وقتی ناگهان بیش از حد غذا بخوریم چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

در حال حاضر تحقیقات زیادی انجام شده است که اثرات طولانی مدت پرخوری را بر سلامتی بررسی کرده است ،افزایش ذخیره چربی و تغییر در بافت چربی و عضلات.اما، مطالعه زیادی در مورد چگونگی تأثیر پرخوری در یک وعده، بر روی بدن انجام نشده است. بدن انسان توانایی تحمل پرخوری را برای مدت زمان طولانی و دراز مدت دارد.اما در مورد پرخوری خاموش و ناگهانی چطور؟

وقتی ناگهان بیش از حد غذا بخوریم چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

واکنش بدن

اگرچه خوردن زیاد در یک وعده غذایی کاری افراطی است ، اما ثابت می کند که بدن می تواند از پس پرخوری های ناگهانی نیز برآید، حتی اگر چیز خوبی نباشد.

در تحقیقی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، محققان روی اینکه اگر فرد پس از احساس سیری به خوردن ادامه دهد، بدن چه مقدار غذا را می تواند تحمل کند را مطالعه کردند. همچنین بررسی شد که تأثیر کلی بر روی بدن چیست و چگونه این پرخوری در متابولیسم بدن در ساعات بعد از غذا تأثیر می گذارد.

بعد از اینکه به شرکت کنندگان مقادیر زیادی غذا دادند، از آنها خواسته شد که تا جای ممکن بخورند ، پس از شروع غذا ، چهار ساعت در فواصل زمانی مشخص خون گرفتند تا ببینند بدن چگونه آن را مدیریت می کند. و مشاهده کردند حتی اگر شرکت کنندگان مصرف دو برابری غذا داشته باشند ، میزان چربی و قند خون کم است.

شرایط شرکت کنندگان، افراد بزرگسال سالم و از نظر جسمی فعال بودند و مطالعه نشان داد که بدن آنها قادر است چربی و قند موجود در خون را پس از صرف وعده غذایی حجیم، از طریق انجام کار کمی بیشتر از حد طبیعی،برای کنترل متابولیسم بدن انجام دهد.

هورمون های آزاد شده از روده و لوزالمعده به بدن آنها کمک می کند تا سطح قند خون را تنظیم کنند. از آنجایی که ضربان قلب آنها بعد از غذا افزایش یافت ، نشان داد که بدن برای شرایط عجیب و غیر نرمال نیز، همه چیز را تحت کنترل دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد