اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا مایل به خوردن گوشت مصنوعی هستید؟

آیا می توان گوشت سنتی را با گوشت چاپی سه بعدی جایگزین کرد؟

آیا می توان گوشت سنتی را با گوشت چاپی سه بعدی جایگزین کرد؟

آنچه باید بدانیم این است که دانشمندان درحال حاضر با تولید گوشت سه بعدی جایگزین هایی برای گوشت سنتی پیدا کرده اند که بزودی صنعت گوشت دنیا را تغییر خواهد داد.این امر می تواند موجب بهبود وضعیت حیوانات و صنعت دامی شود. جایگزینی که به صورت سه بعدی چاپ می شود،به سرعت در حال گسترش در بازار است ، بنابراین بسیاری از شرکت ها و محققان در تلاشند نسخه خود را که می تواند در سطح گسترده ای برای عموم تولید شود را منتشر کنند.

چاپ سه بعدی گوشت

اما نکته ای که باید بدان توجه داشت،این است که آیا مردم به گوشت چاپ سه بعدی به عنوان گزینه جایگزین گوشت سنتی علاقه مند هستند یا خیر. در حال حاضر نسخه های مختلفی از این گوشت وجود دارد که در سراسر جهان به فروش می رسد.این نوع گوشت می تواند راه را برای تفاهم بین دوستداران گوشت و گیاهخواران هموار کند، به خصوص که این محصولات طعم و ظاهری درست مانند گوشت واقعی دارد و البته هیچ یک از عواقب و تاثیرات زیست محیطی و اخلاقی را نیز ندارد.

گوشت آزمایشگاهی

آیا مردم به گزینه های جایگزین گوشت روی می آورند؟

برای ایجاد این گوشت ها، سلولهای بنیادی از گاو یا تخم مرغ ( از طریق بیوپسی با بیهوشی )گرفته می شود، سپس در محصول مورد نظر کشت می شود. بعد از اینکه این سلول ها به بافت خوراکی تبدیل شدند ، از آنها برای ایجاد نوع خاصی از جوهر استفاده می شود که در چاپگر سه بعدی استفاده می شود و آن را لایه لایه کرده و به شکل غذایی "طبیعی" درمی آورند.

به این ترتیب دانشمندان می توانند از همبرگر مرغ گرفته تا استیک را تولید کنند ؛در حالی که ادعا می شود طعم آنها به همان خوبی گوشت واقعی است.اما هنوز مشخص نیست که آیا مشتریان تمایل دارند به گوشتی که در آزمایشگاه تولید می شود روی بیاورند. در سال 2018 ،طی نظرسنجی ای که توسط Surveygoo انجام شد فقط 29٪ از مصرف کنندگان در ایالات متحده و انگلیس گفتند که حاضر به خوردن گوشت کشت شده هستند. در همین حال، 60٪ از وگان ها اظهار کردند که امتحان خواهند کرد.

در سال 2020، یک نظرسنجی از مردم استرالیا (سنین 18 تا 25 سال)نشان داد که 72 درصد از آنها تمایلی به خوردن گوشت کشت شده و چاپی ندارند ، حتی اگر نگرانی هایی در مورد محیط زیست داشته باشند!

آیا می توان گوشت سنتی را با گوشت چاپی سه بعدی جایگزین کرد؟

شرکت ها قصد دارند محصولات گوشتی چاپی را جایگزین کنند

دکتر Bogueva ، محقق ارشد دانشگاه سیدنی در بیانیه ای گفت: "گوشت تولید شده در شرایط آزمایشگاهی می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کرده و منجر به شرایط بهتری برای حیوانات شود. با این حال ، اگر قرار باشد گوشت کشت شده جایگزین پروتئین های دامی شود ، باید از نظر احساسی و ذهنی روی مصرف کنندگان کار شود و ذهنیت مثبت برایشان ایجاد شود."

یک پیش بینی نشان می دهد که گوشت کشت شده تا سال 2040 حدود 35٪ از محصولات گوشتی موجود را تشکیل داده و با گذشت زمان به رشد سریع خود ادامه خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد