اونس طلا2318.37
مظنه15,241,000
18 گرم3,518,300
ارزش سکه34,337,973
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اگر همه ی روز خواب هستید و باز هم خسته اید این مطلب را بخوانید

ممکن است برای شما پیش امده باشد که همواره احساس خستگی و کسل بودن کرده باشید و به هرمیزان هم که استراحت کنید و بخوابید باز هم احساس بی حالی به سراغ شما می آید.

اگر همه ی روز خواب هستید و باز هم خسته اید این مطلب را بخوانید

ممکن است برای شما پیش امده باشد که همواره احساس خستگی و کسل بودن کرده باشید و به هرمیزان هم که استراحت کنید و بخوابید باز هم احساس بی حالی به سراغ شما می آید.

علت خستگی زیاد در روزهای متمادی وطولانی چه می تواند باشد؟

1.کم خونی: کم خونی ممکن است ناشی از کمبود آهن یا ویتامین، از دست دادن خون، خونریزی داخلی، یا بیماری مزمن نظیر روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)، سرطان یا نارسایی کلیه باشد. درمان کم خونی به سادگی خوردن غذاهای غنی از اهن مانند عدس، گوشت و لوبیا سفید است.

کم خونی

2.بیماری تیروئید: غده‌ تیروئید که در جلوی گلو و به اندازه‌ ی یک گره کراوات است، هورمون ‌هایی را تولید می کند که متابولیسم بدن را کنترل می ‌کنند. درمان بیماری‌ های تیروئید متفاوت است، اما ممکن است شامل دارو، جراحی، یا ید رادیو اکتیو باشد.و مواد غذایی مثل ماهی، تخم مرغ و سبزیجات موثر هستند.

3.دیابت نوع 2 : قند که گلوکز نامیده می شود، همان سوختی است که باعث می شود بدن ما بتواند ادامه بدهد. در نتیجه افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و دچار اختلال مصرف گلوکز و انباشت آن در خون هستند، در تأمین انرژی بدنشان با مشکل مواجه می شوند. برای درمان مصرف جو دو سر، ماست کم چرب و حبوبات را مدنظر داشته باشید.

4.افسردگی
افسردگی یک بیماری مهم است که بر نحوه خواب، غذا خوردن و احساس ما در مورد خودمان و دیگران تاثیر می ‌گذارد. برای درمان مصرف سبزیجات، گردو، قارچ و سیب را فراموش نکنید.

افسردگی

5.خستگی مزمن: این شرایط گیج ‌کننده باعث خستگی شدید می ‌شود. افرادی که از سندرم خستگی مزمن (CFS) رنج می ‌برند حتی برای انجام فعالیت های معمول شان هم خیلی احساس خستگی می ‌کنند. برای درمان مصرف منیزیم، میوه های قرمز رنگ و شیر موثر است.

6 .وقفهٔ تنفسی در خواب یا آپنه خواب: آپنه خواب اختلالی است که حتی با وجود استراحت زیاد هم با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید. وقفه کوتاه مدت تنفسی در طول خواب یکی از علائم آپنه خواب است. برای درمان مصرف لبنیات کم چرب، غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب کمک کننده است.

7 .کمبود ویتامین B12: خستگی یکی از اولین نشانه‌ های کمبود ویتامین ب 12 است. برای درمان گوشت قرمز، لبنیات، تخم مرغ مصرف کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد