اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فوری/تهران‌ و البرز ۶ روز تعطیل شد

ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

به گزارش سایت طلا،ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا درباره تعطیلی سه روزه تهران و کرج تصمیم بر تعطیلی سه روزه گرفته شده است یا خیر؟ اعلام کرد: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنابراین این مصوبه تردد از این استانها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده روند روبه‌رشد همه‌گیری کرونا آنهم با ویروس جهش یافته در سراسر کشور همچنان ادامه دارد و مسئولان نسبت به احتمال ثبت رکوردهای جدید تا پایان هفته هشدار می‌دهند.

درحالی که اوایل هفته آمارها شرایط بهتری نسبت به گذشته را نشان می‌دادند انتشار آمارهای رسمی همه‌گیری در پیک پنجم روز گذشته همه را شوکه کرد بخصوص اینکه برای اولین بار در سال 1400 پایتخت رکورد تازه‌ای در دوره پاندمی با ویروس دلتا ثبت کرد.

بررسی آمارهای رسمی در زمینه همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد روند صعودی شاخص‌های مختلف نسبت به هفته گذشته دوباره سرعت گرفته و در همین زمینه برخی از کلانشهرها از جمله تهران رکوردهای تازه‌ای را همانطور که قبلا کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند ثبت کرده‌اند. به عنوان مثال علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته اعلام کرد: مجموع بیماران بستری کرونایی در تهران برای اولین بار از مرز 7640 نفر گذشت.

این اظهار نظر درحالی مطرح شده است که تایید فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران با قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالا عاملی در بروز نگرانی نه تنها میان هموطنان بلکه مسئولان مربوطه نیز بوده و دائم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هموطنان برای مدیریت کم هزینه‌ پیک پنجم هشدار داده‌اند.

نکته نگران کننده‌تر اینجاست که در همین دوره که اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین کننده است می‌بینیم بررسی‌های رسمی نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌ها در میان هموطنان به کمتر از 50 درصد رسیده است و کارشناسان در این زمینه معتقدند به دلیل طولانی شدن پیک چهارم در واقع بیماری کرونا برای مردم عادی شده و بسیاری را نسبت به خطرات موجود بی‌تفاوت کرده است.

در این زمینه معاون وزیر بهداشت رسما اعلام کرد: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به 48 درصد رسیده و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌‌های بهداشتی در کشور هستند.

سیما لاری در ادامه تاکید کرد: امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های موکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

لاری درباره شرایط همه‌گیری پیک‌پنجم نیز افزود: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود 25 درصدی مواجه بوده است. همچنین در این هفته با افزایش حدود 35 درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش 18.5 درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید 19 بودیم.

وی ادامه داد: در همین دوره زمانی استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید19 بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد