اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خرید الماس با ارز دیجیتالی برای نخستین بار!

این برای نخستین بار است که به طور رسمی امکان خرید جواهرات با رمزارزها فراهم می شود و قرار است خریدار، پیشنهاد خود را برای خرید یک الماس به ارزش ۱۵ میلیون دلار در یک حراجی هنگ کنگ بر حسب رمزارزها ارایه کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشاتودی، بزرگ ترین بنگاه فروش هنرهای تجسمی و جواهرات جهان اعلام کرد که قصد دارد پرداخت از طریق رمزارزها را برای فروش محصولات خود قبول کنند. این برای نخستین بار است که به طور رسمی امکان خرید جواهرات با این ارزها فراهم می شود و قرار است خریدار، پیشنهاد خود را برای خرید یک الماس به ارزش ۱۵ میلیون دلار در یک حراجی هنگ کنگ بر حسب رمزارزها ارایه کند.

این الماس ۱۰۱.۳۸ قیراطی یکی از ۱۰ الماس بالای ۱۰۰ قیراط در جهان محسوب می شود. تنها یک الماس دیگر در جهان با این مشخصات و شکل گلابی در جهان وجود دارد و به دلیل نادر بودن این الماس انتظار می رود استقبال گرمی از این حراجی صورت بگیرد.

پاتی وونگ- مدیر بخش اسیایی فروشگاه سوثبی- گفت: این لحظه واقعا یک لحظه سمبلیک است. برای نخستین بار یکی از نادرترین الماس ها در جهان به وسیله یکی از جدیدترین ابتکارات بشر قابل خریداری خواهد بود.

پیش از این سوثبی امکان خرید تابلوهای نقاشی را با استفاده از ارزهای دیجیتالی فراهم کرده بود و در ماه می یک تابلوی نقاشی در حراجی آن با قیمت ۱۲.۹ میلیون دلار به فروش رفته بود که بهای آن نیز بر حسب ارزهای دیجیتالی پرداخت شده بود. این حراجی تنها ۱۴ دقیقه طول کشید.

اگرچه تاکنون هیچگاه امکان خرید دارایی پرارزشی مثل الماس با استفاده از رمزارزها فراهم نشده بود اما روش های سنتی انتقال پول از جمله خرید اعتباری و حتی خرید با وجه نقد از این فروشگاه کماکان مقدور خواهد بود.

البته قبول رمزارزها برای روش آثار هنری مساله جدیدی نیست و پیشتر اداره پست آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده بود که استفاده از توکن های غیرقابل تعویض یا NFT را آغاز خواهد کرد و از تمبرهایی که در این قالب عرضه شوند، پشتیبانی می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد