اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واردات نفت هند از خاورمیانه به کمترین میزان 25 ماه گذشته

رویترز به نقل از آمار تانکرها اعلام کرد: سهم هند از واردات نفت خاورمیانه در ماه «می» به کمترین میزان 25 ما ه گذشته رسید.

به گزارش سایت طلا ،رویترز به نقل از آمار تانکرها اعلام کرد: سهم هند از واردات نفت خاورمیانه در ماه «می» به کمترین میزان 25 ما ه گذشته رسید. پس از آنکه پالایشگاه های این کشور منابع وارداتی خود را متنوع تر کردند سهم خاورمیانه از سبد وارداتی این کشور کمتر شد.

بر اساس این گزارش پس از آنکه کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس خواسته کشور هند مبنی بر افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی را نپذیرفتند، هند به پالایشگاه های این کشور دستور داد تا منابع وارداتی نفت خود را توسعه دهند و به این دلیل به کشورهای دیگری غیر از خاورمیانه روی آوردند.

بر اساس آمارهای هند که سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت در جهان به شمار می رود این کشور در ماه می 4.2 میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده که نسبت به ماه قبل پایین تر است و البته این میزان 31.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2020 است. در این میان سهم خاورمیانه از 67.9 درصد ماه آوریل به 52.7 درصد کاهش یافته که کمترین میزان از آوریل 2019 تاکنون است.

در این میان واردات از عربستان که دومین منبع وارداتی این کشور پس از عراق محسوب می شود نیز نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش یافته است و واردات از امارات متحده عربی هم نسبت به سال قبل 39 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای «ریفینیتیو» در این میان هند واردات نفت خود را از کشورهای آمریکای لاتین، آمریکا و مدیترانه افزایش داده است.

در ماه می نیجریه سومین عرضه کننده نفت به هند شده و نفت سبک به این کشور صادر کرده است.

آمار تانکرهای ورودی نشان می دهد که حجم بسیاری از واردات هند تخلیه محموله ها را با کندی مواجه کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد