اونس طلا2215.69
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش خطیب‌زاده به توقیف وب‌سایت رسانه‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه توقیف وب‌سایت‌ رسانه‌های زیرمجموعه صداوسیما را مصداق تلاش سیستماتیک آمریکا برای مخدوش کردن آزادی بیان خواند و گفت این موضوع را از مجاری حقوقی پی‌گیری می‌کنیم.

به گزارش سایت طلا،«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف وب‌سایت رسانه‌های ایرانی زیرمجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این اقدام را مصداق تلاش سیستماتیک ایالات متحده برای مخدوش کردن آزادی بیان در سطح جهانی و خاموش کردن صداهای مستقل در فضای رسانه‌ای خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه این استانداردهای دوگانه از سوی واشنگتن را شرم آور خواند و افزود: دولت فعلی ایالات‌ متحده دقیقا مسیر دولت قبلی آمریکا را ادامه داده که نتیجه‌ای جز شکست مضاعف برای واشنگتن در پی نخواهد داشت.

خطیب زاده در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمابانه، از مجاری حقوقی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در اقدامی به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا، دامنه اینترنتی ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را توقیف کرد.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، ناظمی در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمآبانه که تلاش برای محدود کردن آزادی بیان است، این موضوع از طریق کانال‌های قانونی پیگیری خواهد شد».

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای، اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی (IRTV) را به عنوان یک نهاد طبقه‌بندی شده ویژه تعیین کرد به این مفهوم که این نهاد نمی‌تواند بدون مجوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در زمینه دامنه اینترنتی و راه‌اندازی وب‌سایت، خدمات دریافت کند.

شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی قرار گرفت که اعلام کرد دولت آمریکا این وب‌سایت‌ها را توقیف کرده است.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

آمریکا پیش از این در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ دامنه دات‌کام خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود. در ایمیلی که در آن زمان از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN» عنوان شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد ۳ وب‌سایت‌ مورد استفاده توسط شرکت‌هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته‌اند توقیف کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد