اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 ترفند راحت برای اینکه موزهایتان را از خراب شدن دور نگه دارید.

در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که چطور موزی که میخریم قهوه ای نشود.

5ترفند راحت برای اینکه موزهایتان را از خراب شدن دور نگه دارید.

حتما برای شما هم پیش آمده از مغازه، یک دسته موز کاملا زرد و تازه خریده اید،اما به فردا نرسیده با موزهای قهوه ای روبرو می شوید!در این مقاله ما پنج ترفند را برای تازه نگه داشتن این میوه زرد خوشمزه به اشتراک می گذاریم!

1. موزهای خود را آویزان کنید

موز از لحظه برداشت از درخت ،شروع به رسیدن و آزاد کردن گاز اتیلن از طریق ساقه خود می کند.وقتی میوه را آویزان کنید ، پروسه رسیدن را کند می کنید.علاوه بر این ،توجه داشته باشید از ضربه زدن به موزهای خود در سینک ظرفشویی و یا ظرف میوه جلوگیری کنید.


2. موز سبز بخرید

همواره وقتی در میوه فروشی هستیم و می خواهیم موزهای سبز و زرد را انتخاب کنیم ، اغلب سراغ گزینه دوم می رویم. آنها فقط خوشمزه به نظر می رسند! بهتر است نوع سبز را انتخاب کنید تا در صورت دیررسیدن به خانه با موزهای پلاسیده روبرو نشوید.

3. ساقه را در فویل پلاستیکی بپیچید

گاز اتیلن را به خاطر می آورید؟ گازی که از ساقه منتشر می شود؟ راهی برای جلوگیری از سرعت بخشیدن به روند رسیدن وجود دارد! به سادگی ساقه را در مقداری فویل پلاستیکی یا ورق قلع بپیچید. بهتر است این کار را برای هر موز جداگانه انجام دهید.


4.هر موز رسیده را در یخچال خود قرار دهید.

چی؟ موز در یخچال؟ احتمالاً قبلاً آن را ندیده اید. اما این درست است: نگهداری موزهای رسیده و زرد در یخچال می تواند طول عمر میوه را افزایش دهد. با این حال ، ایده خوبی نیست که این کار را با موز سبز انجام دهید.

5.موزهای خود را فریز کنید

راه دیگر برای خوب نگه داشتن موز ، انجماد آن است! نکته این است که وقتی موز کاملا رسیده شد این کار را انجام دهیم. پوست آنها را بگیرید و حتی میتوانید بصورت پیش فرض برای استفاده برای ژله یا دسر خود آن را برش دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد