اونس طلا2213.66
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رونمایی از بازار اجاره تهران در اولین روز تابستان

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اجاره یک واحد دو خوابه کاملا معمولی در پایتخت امسال باید توانایی پرداخت حداقل ۷۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره را داشته باشید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اجاره یک واحد دو خوابه کاملا معمولی در پایتخت امسال باید توانایی پرداخت حداقل ۷۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره را داشته باشید. در این صورت تازه قادر خواهید بود در یکی از ارزان‌ترین محله‌های تهران مثل پیروزی خانه اجاره کنید. در محله‌های نسبتا گرا‌قیمت مثل سعادت‌آباد بودجه مورد نیاز تا ۱۸۰ میلیون پول پیش و ۱۱ میلیون اجاره یعنی معادل ۱۶.۵ میلیون تومان اجاره کامل ماهانه یا ۵۴۷ میلیون رهن کامل می‌رسد.

به گزارش سایت طلا،سقف وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ در تهران مبلغ ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است. این پول حداقل بودجه مورد نیاز به‌عنوان پول پیش خانه‌ای با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متر در منطقه‌ای مثل خیابان پیروزی محسوب می‌شود. خانواده‌های زیادی چشم امیدشان را به همین وام دوخته‌اند و با گذشت یک هفته از آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن بی‌صبرانه انتظار می‌کشند تا ببینند در ابتدای تابستان که فصل داغ جابجایی و اجاره‌نشینی است لطف و کرم صاحبخانه‌ها چگونه خواهد بود؟ در این گزارش سری زده‌ایم به جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار و تلاش کرده‌ایم بفهمیم اجاره کردن خانه‌ای دو خوابه با متراژ بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر در معروف‌ترین و پرطرفدارترین محله‌های تهران چقدر پول لازم دارد.

پیروزی؛ شش میلیون تومان اجاره ماهانه
قیمت‌های پیشنهادی برای اجاره یک واحد دوخوابه ۷۰ تا ۱۰۰ متری در محله پیروزی به عنوان یکی از پرطرفدارترین محله‌های شرق تهران حدود ۷۰ میلیون تومان پول پیش و چهار میلیون تومان اجاره ماهانه است. بعضی صاحبخانه‌های مبالغ بالاتری در نظر گرفته‌اند و بعضی که خوش‌حساب‌تر هستند پول کمتری می‌خواهند. یکی از آگهی‌های گران‌قیمت مربوط به یک واحد ۸۰ متری در خیابان کریمشاهیان است که صاحبش ۲۰۰ میلیون پول پیش و چهار میلیون تومان اجاره ماهانه می‌خواهد. این خانه ۲۰ سال ساخت است و پارکینگ ندارد. فایل دیگر مربوط به خانه‌ای دوخوابه و ۲۰ ساله با متراژ ۷۵ متر است که در نزدیکی پارک گلنما قرار دارد. صاحبش برای اجاره خانه ۱۰۰ میلیون پول پیش و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه پیشنهاد داده. تازه این ارقام نسبت به میانگین منطقه پایین‌تر به حساب می‌آید. مورد دیگر یک واحد دوخوابه ۱۰۰ متری در بلوار ابوذر است که نسبت به دیگر فایل‌ها قیمت پایین‌تری دارد، اما با این حال اجاره کردن آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان پولی پیش و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه لازم دارد. این خانه نسبتا قدیمی و بیش از ۳۰ سال ساخت است و در طبقه آخر یک آپارتمان سه خوابه قرار گرفته است.

تهران‌پارس؛ هشت میلیون تومان اجاره ماهانه
فایل‌‎های اجاره در محله تهران‌پارس برای یک واحد دو خوابه ۷۰ تا ۱۰۰ متری به طور میانگین حدود ۸۸ میلیون پول پیش و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه لازم دارد. مثلا یکی از فایل‌ها مربوط به یک خانه ۷۸ متری در تهران‌پارس شرقی است که صاحبش می‌خواهد ۱۸۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره بگیرد. ۱۷ سال از ساخت این خانه می‌گذرد و پارکینگ ندارد، اما انباری و آسانسور دارد. یک صاحبخانه دیگر برای اجاره دادن خانه‌ای که در خیابان استخر محله تهران‌پارس قرار دارد، ۵۰ میلیون پول پیش و ماهی پنج میلیون تومان اجاره در نظر گرفته است. این واحد مسکونی هفت ساله است و در طبقه سوم یک اپارتمان پنج طبقه قرار گرفته است. شاید رقم رهن و اجاره این واحد به نظرتان بالا باشد، اما نسبت به دیگر فایل‌ها صاحبخانه ارقام مناسبی را پیشنهاد کرده است.

حکیمیه؛ ۹ میلیون تومان اجاره ماهانه
اگر بخواهید یک واحد دو خوابه در محله حکیمیه اجاره کنید، با پیشنهاد‌هایی روبرو می‌شوید که صاحبخانه به طور متوسط پول پیش ۱۰۵ میلیونی و اجاره ماهانه شش میلیون تومانی می‌خواهد. برای مثال یک واحد مسکونی در شهرک شهپریان به مشاور املاک سپرده شده که صاحبش برای اجاره دادن آن پول پیش ۱۲۰ میلیونی و اجاره ماهانه شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌خواهد. این واحد ۹۰ متری و دوخوابه است و پنج سال از ساخت آن می‌گذرد. کفپوش سرامیک و آشپزخانه MDF از امکانات این واحد هستند که در طبقه دوم یک آپارتمان ۱۰ طبقه قرار گرفته است. اگر بخواهید اجاره کمتری پرداخت کنید، باید سراغ پول پیش بالا بروید. صاحبخانه‌ای شهرک شهید بهشتی حکیمیه خانه ۹۵ متری خود را آگهی کرده و پیشنهادش ۳۱۰ میلیون پیش و ماهی سه میلیون تومان اجاره است. از نمونه‌های دیگر می‌توان به یک واحد ۹۶ متری در سازمان آب حکیمیه اشاره کرد که صاحبش برای آن ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی دو میلیون تومان اجاره در نظر گرفته که نسبت دیگر فایل‌ها چندان گران‌قیمت به حساب نمی‌آید.

کوی فردوس؛ ۱۱ میلیون تومان اجاره ماهانه
میانگین قیمت اجاره آپارتمان در کوی فردوس برای یک واحد دوخوابه حدود ۱۴۰ میلیون تومان پول پیش در کنار هشت میلیون تومان اجاره است. این محله یکی از پرطرفدارترین محله‌های غرب تهران برای اجاره‌نشین‌ها به حساب می‌آید. صاحب یک واحد ۷۰ متری دوخوابه برای اجاره دادن خانه‌اش ۱۰۰ میلیون پول پیش و ماهی هفت میلیون تومان اجاره در نظر گرفته است. ۲۱ سال از ساخت این خانه گذشته و در طبقه سوم یک آپارتمان چهارطبقه بدون آسانسور قرار دارد. یک واحد مشابه، اما نوساز با مبلغ ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره به مشاور املاک سپرده شده است. از جمله دیگر گزینه‌ها برای اجاره خانه دوخوابه در کوی فردوس، واحدی ۷۰ متری در سازمان برنامه است که صاحبش ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌خواهد. واحد دیگری نزدیک اتوبان حکیم با متراژ ۱۰۰ میلیونی به مشاور املاک سپرده شده و صاحبش برای آن ۲۰۰ میلیون پول پیش و شش میلیون تومان اجاره در نظر گرفته. با اینکه ۲۲ سال از ساخت خانه می‌گذرد و نه خبری از آسانسور است و نه خبری از انباری.

سعادت‌آباد؛ ۱۶ میلیون تومان اجاره ماهانه
سعادت‌اباد یکی از محله‌های نسبتا گران‌قیمت و پرطرفدار در شمال غرب تهران به حساب می‌آید. اگر یخواهید یک واحد دو خوابه در این محله اجاره کنید، عمدتا با فایل‌هایی مواجه می‌شوید که صاحبخانه آن ۱۸۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۱۱ میلیون تومان اجاره می‌خواهد. رقم زیادی است نه؟ از نمونه‌های فایل‌های اجاره خانه در سعادت‌آباد می‌توان به یک واحد ۹۰ متری در خیابان اوین اشاره کرد که ۱۸ سال از ساخت آن می‌گذرد و صاحب آن برایش ۱۶۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۹ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته. تازه این مورد نسبت به دیگر فایل‌ها ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. از نمونه‌های دیگر می‌توان به یک واحد دوخوابه ۹۰ متری در خیابان علامه اشاره کرد که برای اجاره آن باید ۱۲۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۱۳ میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. این واحد ۱۲ ساله است و در طبقه اول یک آپارتمان هفت طبقه قرار دارد. آشپزخانه‌اش MDF و کفپوشش سرامیکی است.

یوسف‌آباد؛ ۱۴ میلیون تومان اجاره ماهیانه
اجاره کردن یک خانه دو خوابه در محله یوسف‌آباد منطقه شش تهران، امسال حدود ۱۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره لازم دارد. البته این ارقام حدودی است و برخی صاحبخانه‌ها پول پیش یا اجاره بیشتری می‌خواهند. مثلا یک صاحبخانه در خیابان جهان‌آرا روی پول پیش تاکید دارد و می‌خواهد خانه ۹۰ متری خود را با ۴۰۰ میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره دهد. ۲۰ سال از ساخت این واحد می‌گذرد و در طبقه آخر یک ساختمان سه طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد. آشپزخانه آن MDF و کف آن پارکت است. از جمله دیگر فایل‌های اجاره خانه دو خوابه در یوسف‌آباد می‌توان به یک واحد ۱۰۰ متری در خیابان ۳۵ اشاره کرد که در طبقه همکف قرار گرفته، اما با این حال صاحبخانه دستش به کم نرفته و ۲۷۰ میلیون پول پیش و ماهی ۷۰ میلیون اجاره برای چنین خانه‌ای در نظر گرفته است. ۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و از جمله امکاناتش می‌توان به آشپزخانه MDF و اپن‌دار و کفپوش سرامیکی اشاره کرد.

گیشا؛ ۱۳.۵ میلیون تومان اجاره ماهانه
اجاره کردن یک واحد دوخوابه در گیشا به طور متوسط ۱۵۰ میلیون پول پیش و ۹ میلیون تومان اجاره لازم دارد. ما هم مثل شما فکر می‌کردیم این ارقام خیلی بالا باشد، اما وقتی نگاهی به آگهیا بیاندازید متوجه می‌شوید چنین رقم‌هایی برای اجاره خانه در گیشا اصلا عجیب نیست. برای مثال صاحب یک خانه ۱۰۰ متری در محله گیشا خانه خود را با ۲۱۰ میلیون پول پیش و اجاره ماهانه ۹ میلیون تومانی به مشاور املاک سپرده است. یک واحد ۱۰۰ متری دیگر پول پیش ۳۰۰ میلیون و اجاره ماهانه پنج میلیون تومان لازم دارد. این خانه ۲۰ ساله است و در طبقه سوم یک آپارتمان بدون آسانسور قرار گرفته. فایل دیگر مربوط به یک واحد ۸۰ متری در همین محله است که نسبت به دیگر فایل‌ها قیمت پایین‌تری دارد، اما با این وجود صاحبخانه برایش پول پیش ۱۸۰ میلیونی و اجاره ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته. خانه‌ای قدیمی که بیش از ۳۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و در طبقه سوم یک آپارتمان چهار طبقه بدون آسانسور و انباری قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد