اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار ؛بیت کوین در آستانه سقوط

بازار ارزهای مجازی برای سومین روز متوالی همچنان قرمزپوش است.شکل‌گیری الگوی صلیب مرگ در نمودارهای تحلیل ارزش بیت‌کوین ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا را که در زمان حاضر تا ۳۵۶۹۷ دلار کاهش یافته است، تا ۲۰۰۰۰ دلار پایین می‌آورد.

به گزارش سایت طلا، ارزش بیت‌کوین، بزرگترین ارز مجازی دنیا، در بحبوحه محدودیت‌های نظارتی جهانی و نگرانی‌های محیط زیستی به زیر سطح حساس 36 هزار دلار رسید.

بیت‌کوین در روز شنبه 5 درصد کاهش قیمت داشت و تا 35697 دلار پایین آمد. ارزش بیت‌کوین نسبت به زمان اوج آن در ماه آوریل یعنی 65 هزار دلار تقریباً نصف شده است. تاجران پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین قبل از سقوط تا 30 هزار دلار مدتی روی 32500 دلار توقف داشته باشد.

سقوط قیمت بیت‌کوین در شرایطی اتفاق افتاده است که بازارهای سنتی تحت فشار جدیدی قرار گرفته‌اند. فدرال رزرو آمریکا خبر از احتمال افزایش زودتر از حد انتظار نرخ بهره داده است. تشدید نظارت بر ارزهای مجازی در چین هم روی قیمت تأثیر گذاشته است.

تحلیلگران با بررسی روند کاهش قیمت بیت‌کوین به این نتیجه رسیده‌اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل‌گیری است. این الگو زمانی تشکیل می‌شود که میانگین کوتاه‌مدت 50روزه میانگین بلندمدت 200روزه را رو به پایین قطع کند. این رویداد نشان می‌دهد احتمال یک سقوط قیمت وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد بیت‌کوین وارد محدوده بدبینانه بازار می‌شود، مانند آنچه در 2018 رخ داد.

صلیب‌های مرگ قبلی بیت‌کوین باعث سقوط قیمت 70درصدی در 2018 و 47درصدی در 2019 شدند. صلیب مرگ در 2020 بلافاصله پس از سقوط بازار به‌دنبال همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

تحلیلگران عقیده دارند ارزش بیت‌کوین تا 20000 دلار پایین می‌آید. بازار ارزهای مجازی در زمان حاضر با انبوهی از خبرهایی مواجه است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

بیت کوین

با ادامه روند تقویت شاخص دلار آمریکا، احتمال ادامه روند نزولی بیت‌کوین و عقب نشینی از کانال ۳۰ هزار دلاری قوت گرفته است.
روند نزولی شدید بیت‌کوین آخرین بار در مارس ۲۰۲۰ اتفاق افتاد که قیمت این رمزارز محبوب را از کانال ۱۰ هزار دلاری به حدود ۴ هزار دلار بازگرداند.
در شرایط فعلی تقویت چشم انداز اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و بازگشایی کارخانه‌ها در کنار تقویت شاخص دلار آمریکا بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داده است.

تداوم روند نزولی رمز ارزها/سقوط قیمتها ادامه دارد

طی 2 تا 3 ساعت گذشته شاهد ریزش بیشتر قیمت ارزهای مجازی بودیم.

چهار روز پیش بود که بیت کوین رقم بالا 40 هزار دلار را هم به ثبت رسانده بود، اما طی سه روز گذشته، به طور متوالی بازار ارزهای مجازی منفی بوده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بیت‌کوین امروز را هم منفی آغاز کرد اما طی 2 تا 3 ساعت آینده شاهد ریزش حدود 4درصدی بازار بوده‌ایم، دلیل آن اقدامات چین در اعمال محدودیت بیشتری و سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی است.

مقامات دولتی در استان سیچوآن چین سرکوب فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای مجازی را افزایش داده‌اند؛‌به گونه‌ایی که از امروز بسیاری از مراکز استخراج بیت کوین در این استان که تقریباً مرکز اصلی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در چین بود تعطیل شده‌اند.

رمز ارز

مقامات دولتی در این استان روز جمعه دستور تعطیل شدن این مراکز را صادر کرده بودند که این بخشی از سیاست دولت چین در به حداقل رساندن و نهایتاً ممنوع کردن فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین و ارزهای مجازی است.

به گزارش گلوبال تایمز، یکی از افراد فعال در این زمینه در استان سیچوآن که خواست نامش فاش نشود گفته که بسیاری از فعالان بازار با ضررهای سنگین مواجه شده‌اند. از طرف دیگر وی می‌گوید روزنه‌های امید برای فعالیت در چین در حال بسته شدن است و آنها باید برای دستگاه‌های ماینر خود در خارج از چین دنبال جا بگردند.

روز جمعه بود که کمیسیون اصلاح و توسعه استان سیچوآن و اداره انرژی این ساتان به شرکت های توزیع نیروزی برق این منطقه دستور داند تا روز یکشنبه فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای مجازی را شناسایی و تأمین برق آنها را متوقف کنند. بر اساس این دستور شرکت‌های توزیع برق تا امروز وقت داشتند تا برق مشترکان استخراج کننده را قطع کنند.

در حال حاضر فعالیت 90 درصد شرکت‌های استخراج ارز مجازی در سیچوآن متوقف شده است.

در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد ریزش قیمت این دارایی‌ها بودیم به گونه‌ای که بیت کوین 2.1 درصد منفی شد و هم اکنون 35 هزار و 188 دلار در حال معامله است. این قیمت نسبت به هفت روز پیش هم بیش از یک درصد افت کرده است.

با احتساب ریزش امروز قیمت بیت کوین، ارزش کل بازار این ارز مجازی هم اکنون به 663 میلیارد دلار رسیده است. در 24 ساعت گذشته همچنین 816 هزار بیت کوین در بازار جهانی به ارزش 28 میلیارد دلار خرید و فروش شده که طی 3 تا 4 ماه گذشته کم‌ترین حجم به شمار می‌رود.

تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار جهانی امروز به 18 میلیون و 739 هزار و 125 واحد رسید.

قیمت اتریوم در معاملات امروز 3.35 درصد افت کرد و 2177 دلار قیمت‌گذاری شد. باینانس کوین نیز حدود 3 درصد ریخت و 332 دلار قیمت‌گذاری شد. دوج کوین و ریپل بیشترین افت قیمت را در بین ارزهای مطرح بازار تجربه کرده و به ترتیب با 4.3 درصد و 6.2 درصد ریزش به قیمت 28 سنت و 74 سنت رسیدند.

به طور کلی در 24 ساعت گذشته 65 میلیارد دلار در بازار ارزهای مجازی پول جابجا شده که همانند بیت کوین از نظر حجم در سه تا چهار ماه گذشته کمترین میزان به شمار می‌رود.

ارزش کل بازار ارزهای مجازی هم امروز 1.9 درصد ریخت و به 1476 میلیارد دلار رسید. هم اکنون 10 هزار و 520 نوع ارز مجازی هم در حال معامله در بازار جهانی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد