اونس طلا2329.39
مظنه15,321,000
18 گرم3,536,800
ارزش سکه34,518,213
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

رهبر معظم انقلاب اسلامی آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله)، آراء خود را برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صندوق انداختند.

در این دوره بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین در این دوره یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

بر اساس این گزارش، در چهار حوزه دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران، و ۶ حوزه حوزه اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران، تفرش، آشتیان و فراهان در استان مرکزی، بهار و کبودر آهنگ در استان همدان، گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویر احمد، آستانه اشرفیه در استان گیلان، و میانه در استان آذربایجان شرقی همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رای‌گیری انجام می‌شود.

بیش از ۶۶ هزار صندوق رای در انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۷۶ هزار صندوق اخذ رای در انتخابات شوراهای اسلامی تعبیه شده است که ۳۵ هزار صندوق از ۷۶ هزار صندوق به شورای اسلامی شهر و ۴۱ هزار صندوق هم به شورای اسلامی روستا اختصاص دارد.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، انتخابات همزمان در ۱۳۳کشور دیگر برای ایرانیان مقیم این کشورها در ۱۳۳ کنسولگری و دفتر نمایندگی با ۲۳۴ صندوق رای برگزار می‌شود.

در سه کشور کانادا به دلیل امتناع دولت این کشور، سنگاپور به دلیل کرونا و بحرین به دلیل محاصره صندوق نخواهیم داشت.

۴۵۷ فرمانداری، ۶۷۴ بخشداری مستقل (غیرمتمرکز) برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری هستند. ۱۱۲۷ حوزه‌های اصلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخشداری‌های کل می باشد و در ۱۳۸۲ شهر و بیش از ۳۹ هزار روستا انتخابات برگزارمی‌شود.

براساس این گزارش و به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور نخست نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، سپس به ترتیب نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد