اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در پایین ترین سطح چهار هفته اخیر قرار گرفت

پس از صعود های قیمت طلا طی ماه گذشته هم اکنون طلا در حال از دست دادن صعود های پیشین خود بوده و یک روند نزولی به خود گرفته است.

قیمت طلا در پایین ترین سطح چهار هفته اخیر قرار گرفت


پس از صعود های قیمت طلا طی ماه گذشته هم اکنون طلا در حال از دست دادن صعود های پیشین خود بوده و یک روند نزولی به خود گرفته است.

هم اکنون هر اونس طلا 1830 دلار قیمت دارد که در پایین ترین سطح یک ماه اخیر قرار گرفته است. نقره نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرده و قیمت ان به 27.26 دلار رسیده است.

با بیانیه بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (فدرال رزرو) مهم ترین رویداد امروز بود. با وجود این که همانطور که انتظار می رفت فدرال رزرو تغییری در سیاست های خود ایجاد نکرد اما برخی از اعضای آن عقیده خود را نسبت به سیاست های مالی سازگار خود تغییر دادند.

همچنین فدرال رزرو معتقد است که افزایش تورم فعلی موقت بوده و افزایش قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر کاهش بیماری همه گیر کرونا باعث شده تا فدرال رزرو حداکثر تا سال 2023 نرخ بهره خود را افزایش دهد.

طلا

از طرف دیگر بازار های سهام جهانی شاهد رشد قدرتمندی بودند و بیانیه فدرال رزرو نیز باعث شد تا بازار های سهام به روند صعودی خود ادامه داده و حتی رکورد های خوبی را ثبت کنند.

علاوه بر این موارد ما شاهد تصمیم دولت چین مبنی بر مداخله در قیمت کالا های اساسی مانند مس و زغال سنگ است که به دلیل افزایش تورم و رسیدن قیمت انها به بالا ترین سطح سال های اخیر اتفاق افتاده است.

قیمت نفت از بالا ترین قیمت 2.5 ساله خود در 72.83 دلار کمی افت کرده و هم اکنون 72 دلار در حال معامله است. بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده آمریکا نیز با یک رشد کاملا قابل توجه در عدد 1.546 قرار دارد.

از نظر فنی روند صعودی قیمت طلا همچنان به قوت خود باقی است اما به شدت در حال از بین رفتن می باشد. هم اکنون طلا روند صعودی 9 هفته در نمودار روزانه را از دست داده است.

در حال حاضر طلا در دو نقطه 1850 و 1866 دلار دارای مقاومت بودی و برای ادامه روند صعودی باید از آنها عبور کند. مقاومت کامل طلا در نقطه 1900 دلار قرار داشته که عبور از آن می تواند رشد بیشتری را برای طلا به ارمغان آورد.

در طرف دیگر طلا در نقطه 1825 دلار حمایت شده و در صورت حرکت نزولی بیشتر به نقطه 1810 دلار که حمایت کامل این فلز محسوب می شود خواهد رسید. شکست زیر این سطح حمایت افت بیشتر طلا را در بر خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد