اونس طلا2208.55
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هشدار کارشناسان نسبت به شیوع سریع کرونای خطرناک دلتا

کارشناسان آمریکا نسبت به سرعت شیوع سویه کرونای خطرناک دلتا در این کشور با توجه به عدم واکسیننه شدن کامل شهروندان این کشور هشدار دادند.

به گزارش سایت طلا، با افزایش رفع بیشترمحدودیت‌های کرونایی در ایالات متحده، کارشناسان اینک نگران هستند افراد کاملا واکسینه نشده می‌توانند به شیوع بیشتراین ویروس کمک کنند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان ان» سویه دلتای کرونا که اولین باردر هند گزارش شد، در حال حاضر تقریباً 10٪ از موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده را شکل می‌دهد.

یک جراح آمریکایی گفت: «نگران کسانی هستم که واکسینه نشده اند. سویه دلتای کرونا در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است.»

این جراح آمریکایی گفت: «به نظر می‌رسد که سویه دلتا حتی از نسخه آلفای انگلیسی که اکنون در ایالات متحده غالب است، قابل انتقال‌تر است. دلیل دوم نگرانی این است که برخی داده‌ها نیز بر خطر‌ناک بودن سویه دلتای کرونا که اینک 90 درصد مورد غالب در انگلیس است، دلالت دارد.»

به گفته کارشناسان آمریکایی، سویه دلتای کرونا قابل انتقا‌ل‌تر است و می‌تواند باعث تشدیدکرونا شود.

این در حالی است که مطالعات جدید در آمریکا نشان داد که قبل از شیوع کرونا، در پنج ایالت این کشور موارد ابتلا به این بیماری خطرناک مشاهده شده بود. خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گزارش داد دستکم هفت نفر در پنج ایالت آمریکا هفته‌ها قبل از آنکه ایالت‌ها اولین موارد ابتلا به کرونا را گزارش کنند، به ویروس جدید کرونا آلوده بودند.

بیش از ۲۴۰۰۰ نمونه خون گرفته شده برای یک برنامه تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت مورخ ۲ ژانویه و ۱۸ مارس ۲۰۲۰ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دربدن هفت شرکت کننده آنتی بادی عامل کووید-۱۹ رویت شد. محققان گفتند که نمونه‌های مثبت در ایالت‌های «ایلینوی»، «ماساچوست»، «می‌سی‌سی‌پی»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» بوده است.

این خبر در شرایطی گزارش شده که در هفته‌های گذشته بحث بر سر منشأ ویروس کرونا جدی شده است. اخیراً یک رسانه آمریکایی در ادامه فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره منشأ کرونا مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در روز دوشنبه از 600 هزار نفر فراتر رفت که این تعداد، 15 درصد از قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان را که حدود 4 میلیون نفر است تشکیل می‌دهد.

«آنتونی فائوچی»، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به تازگی درباره شیوع کرونای دلتا در ایالات متحده هشدار داد. فائوچی در یک نشست خبری گفت که سویه دلتا که برای اولین بار در هند گزارش شد اکنون بیش از شش درصد موارد توالی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد