اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزئیات ملاقات ژنو؛ هیات همراه پوتین و بایدن 800 نفر هستند

یک روزنامه سوئیسی با بیان اینکه 800 نفر پوتین و بایدن را در سفر به ژنو همراهی می‌کنند، از استقرار سامانه دفاع هوایی در دریاچه ژنو و استفاده از نیروی هوایی سوئیس، فرانسه و ایتالیا برای تامین امنیت نشست رهبران آمریکا و روسیه خبر داد.

یک روزنامه سوئیسی گزارش داد که هیات همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفر به ژنو بیش از 800 نفر هستند.

خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «تگ بلات» نوشت: حدود 1000 نیروی امنیتی و حدود 900 افسر پلیس امنیت شهر ژنو را در زمان دیدار دو جانبه پوتین و بایدن تامین خواهند کرد. همچنین بیش از 3 هزار خبرنگار و عکاس دیدار 5 ساعته پوتین و بایدن را پوشش خبری خواهند داد.

در ادامه این گزارش آمده است، نیروی هوایی سوئیس با کمک نیروی هوایی فرانسه و ایتالیا از نزدیک محافظت از حریم هوایی شهر ژنو را برعهده خواهد داشت. نه تنها آسمان شهر ژنو بلکه بخشهایی از حریم هوایی فرانسه در نزدیکی محل مذاکره نیز از سوی نیروی هوایی پوشش داده خواهد شد. همچنین سیستم دفاع هوایی در دریاچه ژنو در نزدیکی «ویلای لوگرنگ»(محل اصلی دیدار) مستقر شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساعت 16:15 دقیقه به وقت محلی وارد ژنو خواهد شد. وی عصر امروز با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوئیس دیدار و رایزنی خواهد کرد. وی سپس در هتل 5 ستاره اینترکانتینتال ژنو مستقر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو با هم دیدار کنند تا اولین دیدار آنها بعد از آغاز به کار دولت بایدن انجام شود.

پوتین اخیرا در مصاحبه با شبکه «روسیا 1» درباره هدف از دیدار آتی خود با همتای آمریکایی توضیحاتی ارائه داد.

ولادیمیر پوتین گفت: «(دیدار دوجانبه با بایدن) به منظور احیای تماس‌ها و روابط شخصی، برقراری یک گفت‌و‌گوی مستقیم و ایجاد مکانیسم‌های واقعا موثر برای تعامل درباره مسائل مورد علاقه دو کشور است».

رئیس‌جمهور روسیه به این شبکه اعلام کرد، در صورتی که برگزاری نشست بین او و بایدن باعث ایجاد مکانیسم‌های تعامل در حوزه‌های مختلف شود، این نشست یک نشست موثر خواهد بود.

کرملین جزئیات دیدار پوتین و بایدن را اعلام کرد

پسکوف روز سه شنبه به رسانه ها گفت: دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا فردا (چهارشنبه) در ویلای لا گرانژ در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد و بین چهار تا پنج ساعت طول خواهد کشید.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه نمی دانم که کنفرانس مطبوعاتی بایدن پس از دیدار با پوتین برگزار می شود یا خیر، افزود: اما بطور رسمی اعلام می کنم نشست مطبوعاتی پوتین بلافاصله پس از دیدار با بایدن برگزار خواهد شد.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که این ملاقات نخستین دیدار پوتین و بایدن به عنوان رهبران روسیه و آمریکا است، اظهار داشت: دیدار پوتین و بایدن ساعت یک بعدازظهر به وقت ژنو و ساعت دو بعدازظهر به وقت مسکو برگزار می شود.

به گفته وی شرایط خوبی در ویلای لا گرانژ برای مذاکرات سران روسیه و امریکا فراهم شده و برای نشست مطبوعاتی پوتین خیمه ویژه ای در محوطه ویلا برپا شده است.

اوشاکوف خاطرنشان کرد که در ابتدا پوتین با رئیس جمهوری سوئیس دیدار می کند و پس از سخنان کوتاهی از سوی میزبان ، روسای جمهوری روسیه و آمریکا راهی کتابخانه ویلا برای مذاکره خواهند شد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که در ابتدا سران روسیه و آمریکا دیدار تک به تک خواهند داشت که در آن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و انتونی بلینکن همتای آمریکایی وی نیز حضور خواهد داشت و سپس مذاکرات در حضور هیات های دو کشور ادامه می یابد.

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر دوره سختی را پشت سر می گذراند. در مارس ۲۰۱۴(اسفند۱۳۹۳) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط دو طرف تیره شد.

دونالد ترامپ، که در انتخابات ریاست جمهوری در ۸ نوامبر ۲۰۱۶(مهر ۱۳۹۵) پیروز شد، بارها برای بازگشت به گفت و گوها اظهار تمایل کرده بود با این حال در عمل، واشنگتن به خط مقابله خود ادامه داد و از ابزارهای اقتصادی، نظامی - سیاسی، تبلیغاتی و سایر ابزارها علیه روسیه استفاده کرد و صدها شهروند و شخصیت حقوقی روسیه را تحت محدودیت های مختلف قرار داد و دهها بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرد.

آخرین حرکت تحریمی واشنگتن علیه مسکو همین ماه پیش بوده است که آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع کرد و البته و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد