اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بحران تازه برای تزریق واکسن آسترازنکا

کارگروه کووید - ۱۹ وابسته به نهاد نظارت دارویی اتحادیه اروپا، همزمان با افزایش نگرانی ها در باره لختگی خون، روز یکشنبه خواستار توقف تزریق واکسن کرونای آسترازنکا به افراد بالای ۶۰ سال شد.

به گزارش سایت طلا از خبرگزاری رویترز؛ با اینکه سازمان نظارت دارویی اروپا "اما" واکسن آسترازنکا را برای همه گروه های سنی امن دانسته؛ اما چند کشور عضو اتحادیه اروپا به علت پیدا شدن موارد کمیاب لختگی خون عمدتا در میان جوانان، کاربرد آن را برای افراد پائین تر از سن به خصوصی متوقف و برای ۵۰ تا ۶۵ سالگان و سالمندان محدود کرده اند.

مارکو کاوالری رئیس کارگروه کووید –۱۹ اتحادیه اروپا به روزنامه ایتالیایی لا استامپا گفت که موضع ما در چارچوب همه گیری این بود که نسبت خطر - فایده این واکسن برای همه گروه های سنی، همچنان مطلوب بوده است. اما با توجه به کاهش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ و قرار گرفتن شمار کمتری از جمعیت جوان در معرض خطرات مرتبط با بیماری کووید – ۱۹، بهتر است که برای این گروه سنی واکسن هایی بر پایه "ام آر ان ای" مانند مدرنا و فایزر - بیونتک استفاده شود.

کاوالری در باره ترجیح خودداری از تزریق واکسن آسترازنکا به افراد ۶۰ سال به بالا گفت: بسیاری از کشورها ماند فرانسه و آلمان با توجه به فراوانی بیشتر واکسن های برپایه ام آر ان ای، این طرح را بررسی می کنند.

دولت ایتالیا در پی مرگ نوجوانی به علت شکل کمیابی از لختگی خون پس از دریافت این واکسن، روز جمعه اعلان کرد که کاربرد آن را برای افراد بالاتر از ۶۰ ساله محدود خواهد کرد. ایتالیا در ماه مارس مانند بسیاری از کشورهای اروپایی به علت نگرانی در باره مشکلات کمیاب لخته شدن خون، به مدت کوتاهی تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد، اما در ماه پس از آن با توصیه کاربرد ترجیحی آن برای افراد بالاتر از ۶۰ ساله و پس از آنکه "اما" مزایا و منافع آن را بیشتر از خطراتش دانست، کاربرد آن را از سرگرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد