اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش قیمت ها در بازار طلا، پیش بینی کارشناسان از آینده طلا چیست؟

روز گذشته بازار طلا با وجود مساعد بودن شرایط صعودی شاهد افت نسبتا شدیدی در قیمت ها بود که قیمت فلز زرد به پایین ترین سطح طی هفته اخیر سوق داد.

ریزش قیمت ها در بازار طلا، پیش بینی کارشناسان از آینده طلا چیست؟


روز گذشته بازار طلا با وجود مساعد بودن شرایط صعودی شاهد افت نسبتا شدیدی در قیمت ها بود که قیمت فلز زرد به پایین ترین سطح طی هفته اخیر سوق داد.

داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کنندگان که در روز های پنجشنبه و جمعه منتشر شد نشان داد که تورم سالانه ایالات متحده تا 5 درصد افزایش یافته است که بالا ترین تورم سالانه از بحران مالی سال 2008 است.

با این حال، با نگاهی به اقدامات بازار از زمان انتشار گزارش، به نظر می رسد سرمایه گذاران و بازرگانان بر این باورند که افزایش قیمت ها موقتی بوده و پایدار نخواهد بود.

در حقیقت، بسیاری از کالاها و خدماتی که افزایش چشمگیر قیمت داشته اند بدون شک موقت هستند، مانند کالاهایی که با مشکلات زنجیره تأمین روبرو بوده و این موضوع همراه با کاهش محدودیت ها و بهبود اقتصاد رفع خواهد شد.

یک مثال افزایش قیمت خودرو های دست دوم و جدید است. افزایش قیمت اخیر مستقیما ناشی از کمبود تراشه های کوچک است که مربوط به زنجیره تأمین می شود.

این اتفاق از این واقعیت ناشی می شود که به دلیل بیماری همه گیر کرونا انبوهی از خطوط تولید تعطیل شده و از این جهت قیمت خودرو دچار افزایش شده است.

دانیل ورنازا، اقتصاددان ارشد بین المللی در بانک UniCredit گفت: "بخش های خدماتی که به ویژه از طریق همه گیری، از جمله بلیط هواپیما و اقامتگاهها به سختی آسیب دیده اند، با بازگشایی اقتصاد بهبود نسبی را تجربه کرده اند اما همچنان به شرایط پیش از کرونا بازنگشته اند.

وی ادامه داد که از همین رو بخش های خدماتی مانند اجاره خودرو رشد زیادی پیدا کرده اند چرا که تولید نیمه هادی ها کاهش یافته و تولیدات صنعت خودرو سازی را متاثر از خود ساخته است.

با توجه به این توضیحات می توان این نتیجه را گرفت که با افزایش عرضه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا بخش بزرگی از تورم کنترل شده و قیمت ها می توانند به سطح پیشین خود بازگردند.

به نظر می رسد که بسیاری از فعالان بازار با گفته های بالا موافق بوده و از همین رو طلا پس از انتشار اولین داده های تورم رشد زیادی را از خود نشان داد اما پس از لمس مقاومت فنی در نقطه 1900 دلار برای بار دیگر نزولی شد.

تحلیل تکنیکال و مطالعات فنی نشان می دهد که پشتیبانی اصلی قیمت طلا همچنان در سطح 1845 دلار که سی دلار پایین تر از سطح فعلی قیمت طلا است باقی مانده است.

از طرف دیگر نمودار ها نشان دهنده این هستند که مقاومت طلا از محدوده 1900 تا 1905 دلار آغاز شده و در نقطه 1920 دلار شاهد مقاومت اصلی قیمت طلا هستیم.

با این وجود داده های فنی همچنان نشان دهنده یک چهارچوب و روند صعودی در قیمت طلا هستند. فلز زرد همچنان می تواند در ادامه به روند صعودی خود ادامه داده و قیمت ان افزایش پیدا کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد