اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش بینی قیمت طلا با نگاه به دو عامل محرک

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افت شدید تقاضا در پی انتظارات کاهشی مردم خبر داد و گفت: با شروع مذاکرات وین و انتشار اخبار مثبت درمورد برجام، فاز بازار نزولی شده است.

به گزارش سایت طلا، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افت شدید تقاضا در پی انتظارات کاهشی مردم خبر داد و گفت: با شروع مذاکرات وین و انتشار اخبار مثبت درمورد برجام، فاز بازار نزولی شده است.

نادر بذرافشان درباره علت کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز اظهار کرد: اونس جهانی نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته حدود ۱۷دلار کاهش یافته و دلار هم به کانال ۲۳هزار تومان بازگشته و این دو عامل در کنار افت چشمگیر تقاضا باعث شده طلا و سکه ارزان شود.

به گفته بذرافشان، با توجه به شروع مذاکرات وین و همچنین بحث انتخابات ریاست جمهوری، انتظارات کاهشی شده و در چنین شرایطی کسی ریسک خرید و فروش طلا و سکه را قبول نمی‌کند؛ بنابراین حجم مبادلات در اولین روز هفته با افت چشمگیری رو‌به‌رو شد.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی آینده بازار تصریح کرد: نوسان قیمت طلا و سکه چند ماهی است که به حداقل رسیده و حتی پیش‌بینی ما این است که درصورت بروز اتفاق اقتصادی یا سیاسی حداکثر افزایش یا کاهش قیمت پنج درصد خواهد بود.

بذرافشان اضافه کرد: بنابراین توصیه ما به مردم این است که در این شرایط به بازار اطمینان کرده و با کنار گذاشتن تردید، مبادلات خرید مصنوعات طلا و سکه را شروع کنند.

سکه ۱۵۰هزار تومان ارزان شد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی با کاهش ۱۵۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

بذرافشان گفت: نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۷۳۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۳۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار با ۵۰هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۶۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار با افت ۱۲هزار تومانی به یک میلیون و ۶۰هزار تومان رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد