اونس طلا2378.89
مظنه16,456,000
18 گرم3,798,800
ارزش سکه37,075,368
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,400,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

واکنش پوتین به ارسال ماهواره‌های پیشرفته به ایران

رییس جمهور روسیه گزارش روزنامه واشنگتن پست در مورد ارسال ماهواره‌های پیشرفته روسی به ایران را جعلی خواند.

به گزارش سایت طلا به نقل از ان بی سی نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: گزارش واشنگتن پست در مورد ارسال ماهواره‌های پیشرفته روسی به ایران برای رصد اهداف نظامی و نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق از اساس کذب و دروغی بزرگ است.

پوتین در ادامه افزود: من از جزئیات این خبر هیچ اطلاعاتی ندارم. شاید آن‌هایی که این خبر را منتشر کرده اند، اطلاعاتشان از من بیشتر باشد.

رییس جمهور روسیه در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: ترامپ یک فرد خاص است و فردی بود که روسیه می‌توانست با آن کار کند. در حال حاضر هم امیدواریم بتوانیم با جو بایدن همکاری داشته باشیم.

وی در حالی دو رییس جمهور فعلی و پیشین آمریکا را با هم مقایسه کرد که روابط روسیه و واشنگتن در کمترین سطح خود در سال‌های اخیر قرار دارد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: من معتقدم ترامپ فردی فوق العاده و با استعداد است چرا که در غیر این صورت نمی‌توانست رییس جمهور آمریکا شود.

پوتین افزود: ترامپ فردی خاص بود. او از تشکیلات سیاسی آمریکا نیامده بود واو قبلاً بخشی از بازی‌های سیاسی بزرگ نبود. برخی ممکن است او را به همین دلیل دوست داشته باشند یا خیر. ولی نباید فراموش کرد که این یک حقیقت است.

رییس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های بایدن تاکید کرد: وی فردی کاملا متفاوت است. بایدن مردی حرفه‌ای است که تمام عمر خود را در سیاست گذرانده است. بایدن شخصیت متفاوتی دارد. این می‌تواند مزایا و یا معایبی داشته باشد، ولی فعلاً از سوی رییس جمهور فعلی آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی بر انگیزه همکاری با روسیه دیده نمی‌شود.

به نوشته ان بی سی نیوز، ترامپ بار‌ها به دلیل ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین مورد انتقاد‌های داخلی و خارجی قرار گرفته بود. این انتقاد‌ها زمانی به اوج خود رسید که در سال ۲۰۱۸ و در جریان دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی، ترامپ حاضر نشد نقش دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری در آمریکا را بپذیرد.

بایدن هم در جریان بازدید خود از کاخ کرملین در سال ۲۰۱۱ زمانی که معاون رییس جمهوری اسبق آمریکا بود پوتین را مردی "بی روح" خوانده بود.
اما هم ترامپ و هم بایدن در سال‌هایی که مسئولیت سیاسی داشتند معتقد بودند ولادیمیر پوتین به دلیل ترور مخالفان سیاسی یک "قاتل" است.
در ادامه این مصاحبه زمانی که خبرنگار ان بی سی از رییس جمهور روسیه در مورد این که سیاستمداران آمریکایی او را یک "قاتل" می‌دانند سوال کرد، پوتین از پاسخ به این سوال طفره رفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "قاتل" یک "توصیف هالیوودی" است افزود: در طول دوران فعالیت‌های سیاسی خودم بار‌ها و به بهانه‌ها و دلایل مختلف مورد انتقاد قرار گرفته ام؛ من به همه این صحبت‌ها عادت کرده ام و هیچ کدام من را متعجب نمی‌کند.

ولادیمیر پوتین همچنین به سوال خبرنگار ان بی سی نیوز مبنی بر اینکه کدام یک از مخالفان رییس جمهور روسیه در این سال‌ها کشته شده اند، پاسخی نداد. او گفت: نمی‌خواهم از چارچوب ادب در این گفتگو خارج شوم. اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها نوعی "مزخرفات کلامی" است. شما نام افرادی را می‌برید که در طول سال‌ها به دست کسانی و به دلایل مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و در نهایت هم کشته شده اند.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن به گفته بسیاری از تحلیلگران روابط روسیه و آمریکا به شدت رو به سردی نهاده است. به ویژه از زمانی که رییس جمهور آمریکا در هفته‌های نخست فعالیت خود در کاخ سفید در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد معتقد است ولادیمیر پوتین یک "قاتل" است. بسیاری معتقدند کرملین و واشنگتن در روابط سیاسی خود وارد تنش شده اند و در دوران "جنگ سرد" به سر می‌برند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد