اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توضیح وزیر خارجه آمریکا درباره لغو تحریم برخی افراد و شرکت‌های ایرانی

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان، توضیحاتی درباره دلیل لغو تحریم های اخیر علیه برخی افراد و شرکت ایرانی ارائه کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم های وزارت خزانه داری این کشور علیه برخی افراد و شرکت‌های ایرانی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه سه مقام پیشین ایران و دو شرکتی که قبلا در خرید، مالکیت، فروش، حمل و نقل یا بازاریابی محصولات پترو شیمی ایران مشارکت داشته‌اند را لغو کردیم که در نتیجه تغییری محقق شده در وضع کنونی یا رفتار طرف های تحت تحریم انجام شد. این اقدامات تعهد ما را نسبت به لغو تحریم ها در موقع تغییر وضعیت یا رفتار اشخاص تحت تحریم نشان می دهد.

او درباره تحریم فردی به اتهام در ارتباط بودن با سپاه پاسداران ایران هم مدعی شد: امروز، آمریکا سعید احمد محمد الجمال و چند فرد و نهاد دیگر را تحریم کرد که در شبکه ای بین المللی که او برای رساندن ده ها میلیون دلار پول به حوثی ها در همکاری با مقامات ارشد نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران استفاده کرده بود، مشارکت داشته اند. کسانی که در شبکه شرکت ها و واسطه های فروش صوری الجمال بوده اند، کالاهایی از جمله نفت ایران را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن می فروشند و بخش قابل توجهی از عایدی آن را به حوثی های یمن منتقل می کنند. ما الجمال را پیرو قانون اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر کمک مادی، پشتیبانی یا ارائه حمایت در زمینه مالی، مصالح یا حمایت فنی یا ارائه کالاها و خدمات به نیروهای قدس سپاه پاسداران یا در حمایت از آن تحریم کردیم.


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «سعید احمد محمد الجمال» به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این وزارتخانه همچنین چندین فرد و نهاد در ارتباط با این شخص را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

یک پایگاه خبری در این رابطه نوشت که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعضای یک شبکه را که به ادعای آمریکا به تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و انصارالله یمن کمک می‌کرد، هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام چند نفر از جمله احمد قلعه‌بانی را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد