اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خانم ها اگر موهای خود را دوست دارید مراقب این علل ریزش مو باشید

مو یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی در زنان است و ریزش مو بدون شک باعث کم پشت شدن موها می شود. ریزش مو به شکل گسترده ای در زنان دیده می شود و عموما به دلیل مشکلات جسمی و یا زنانه ایجاد می شود.

خانم ها اگر موهای خود را دوست دارید مراقب این علل ریزش مو باشید


مو یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی در زنان است و ریزش مو بدون شک باعث کم پشت شدن موها می شود. ریزش مو به شکل گسترده ای در زنان دیده می شود و عموما به دلیل مشکلات جسمی و یا زنانه ایجاد می شود.

ریزش مو در هر سن و جنسی مشاهده می شود. برخی از دلایلی که منجر به ریزش مو می شود مربوط به شرایط سلامتی و جسمی است که باعث ضعیف شدن موها و ریزش آن ها می شود برخی نیز به خصوص در زنان به دلیل مشکلات زنانه ایجاد می شود.

ریزش مو عموما به تنهایی اتفاق نمی افتد و همراه با مشکلات پوست و موی دیگری ایجاد می شود و یا با ایجاد تغییراتی در سلامتی شما اتفاق می افتد. در این مطلب برخی از شرایطی را که منجر به ریزش موی شدید در بانوان می شود را به شما معرفی خواهیم کرد.

ریزش مو

1. تغییر در شیوه های پیشگیری از بارداری: برخی از روش های پیشگیری از بارداری موجب ایجاد تغییراتی در هورمون ها می شود و این غییرات در هورمون ها با ریزش موی موقتی همراه است. همچنین زایمان نیز می تواند موجب ریزش مو شود زیرا پس از زایمان سطح استروژن به میزان قبل خود باز می گردد.

2.ژنتیک: ژنتیک نیز می تواند منجر به ریزش مو شود. عموما این مدل از ریزش مو در قسمت تاج سر رخ می دهد.

3. استرس شدید هیجانی یا فیزیکی: معمولا این نوع از ریزش مو نیز به دلیل ایجاد تغییرات در هورمون ها رخ می دهد و موقتی است.

استرس

4. عدم مراقبت درست از مدل ها: در مدل هایی که مو زیاد کشیده می شود مانند دم اسبی و محکم بستن موها موجب کشیدگی در ریشه مو می شود. همچنین استفاده از گرمای زیاد برای مدل دادن به مو ها باعث آسیب رسیدن به ساقه مو می شود. رنگ کردن مداوم موها نیز همین اثرات را دارد.

5. شوره سر با پسوریازیس پوست سر عموما با خارش پوست همراه هستند و خارش سر سبب ریزش مو می شود.

6. مصرف برخی از داروها: داروهای همواره با عوارض جانبی هستند که در برخی از افراد تاثیر می گذارند ما به طور کلی برخی از دارو ها مانند داروهای فشار خون، سرطان، آرتریت و افسردگی می توانند منجر به ریزش مو شوند.

دارو

7. برخی از بیماری هاو یا کمبود ویتامین: بیمار های خود ایمنی، تیروئید، آرتریت روماتوئید یا کم خونی داسی شکل و کمبود روی، ویتامین B12، بیوتین و پروتئین نیز می توانند باعث ریزش مو شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد