اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عجیب ترین عادت هایی که مردم دنیا در هنگام غذا خوردن دارند

هر کشوری متناسب با فرهنگی که دارد، دارای آداب و رسومی است که تمام ابعاد زندگی را در بر می گیرد. یکی از مهم ترین ابعاد نحوه غذاخوردن است که در برخی از کشورهای به شیوه ای غیر معمول و عجیب است.

عجیب ترین عادت هایی که مردم دنیا در هنگام غذا خوردن دارند


هر کشوری متناسب با فرهنگی که دارد، دارای آداب و رسومی است که تمام ابعاد زندگی را در بر می گیرد. یکی از مهم ترین ابعاد نحوه غذاخوردن است که در برخی از کشورهای به شیوه ای غیر معمول و عجیب است.

برای مثال شما به خوبی می دانید که در ایران همه افراد باید به دور یک سفره غذا بخورند، تا پیش از آمدن و شروع نکردن بزرگ خانواده کسی حق غذا خوردن ندارد، نان و نمک باید بر سر سفره وجود داشته باشد. این ها همه بخشی از آداب رسومی هستند که درباره غذا خوردن ایرانی ها وجود دارد.

در کشورهای دیگر نیز شما شاهد این عادات و آداب هستید اما برخی از آن ها از شیوه های معمول به دور بوده و در سراسر دنیا عجیب بنظر می رسند.

1. مقداری از غذا را باقی بگذارید

اگر در چین شما همه ی غذایی را که برایتان آورده اند بخورید آن ها اینطور برداشت می کنند که میزان غذا مناسب نبوده و میزان غذای کمی را در اختیار شما گذاشته است. پس در صورتی که به خانه ی یک فرد چینی دعوت شدید و از غذایتان راضی بودید باید حتما مقداری از آن را در ظرف باقی بگذارید.

برنج

2. از چنگال استفاده نکنید

در کشور تایلند در صورتی که غذایی که صرف می کنید برنجی است حق استفاده از چنگال را ندارید، در غیر اینصورت توهین به میزبان تلقی می شود.

3. نمک و ادویه به غذا اضافه نکنید

در مصر هیچ گاه نباید بر روی غذای خود نمک یا ادویه ی دیگر بپاشید. نمک یا ادویه پاشیدن به غذا در مصرف یک اهانت بسیار بزرگ به کسی است که غذا را پخته استبه حساب می آید زیرا ای معنی را برای آن ها تداعی می کند که سرآشپز نمی دانسته است که چه مقدار چاشنی را باید به غذا اضافه می کرده است.

چای

4. آداب نوشیدن چای را رعایت کنید

بریتانیایی ها قوانین خاضی را برای نوشیدن چای در نظر گرفته اند، اغلب این قانون ها شامل مربوط به نحوه صرف چای و استفاده از قاشق های کوچک چایخوری است. به عنوان مثال هنگام بهم زدن چای، قاشق چایخوری نباید به دیواره فنجان بخورد. این کار به منظور گریز از صدای ناخوشایند قاشق و البته سالم ماندن فنجان ها است.

5. غذای خود را هورت بکشید

در ژاپن اگر به رستورانی بروید که غذاهای رشته ای سرو می شود میبینید که تمام رستوران در حال هورت کشیدن هستند. آن ها نه تنها هورت کشیدن را کار نادرستی نمی دانند بلکه معتقد هستند غذاهای رشته ای را باید داغ داغ و بدون تکه ردن هورت کشید و در هنگام این کار از غذا لذت بیشتری برد.

رشته

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد