اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین روش ها برای نگهداری طولانی مدت از برگ مو

دلمه یکی از خوشمزه ترین غذاهای آسیایی است که به روش های متفاوتی طبخ می شود اما همه آن در داشتن برگ مو مشترک هستند. برگ مو یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده دلمه است.

بهترین روش ها برای نگهداری طولانی مدت از برگ مو


دلمه یکی از خوشمزه ترین غذاهای آسیایی است که به روش های متفاوتی طبخ می شود اما همه آن در داشتن برگ مو مشترک هستند. برگ مو یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده دلمه است.

همانطور که گفته شد دلمه از برگ مو تهیه می شود و تابستان زمان دقیق رسیدن برگ موهای تازه و شاید شما بتوانید با خرید برگ موی تازه در این فصل دلمه درست کنید اما در این مطلب روش هایی را برای نگهداری طولانی مدت برگ مو به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید در هر فصلی از خوردن دلمه لذت ببرید.

1. بطری پلاستیکی

یک بطری را کاملا بشویید و پس از آن برگ موها را شسته و بگذارید آب آن ها به خوبی خشک شود سپس چند برگ مو را روی یکدیگر قرار داده و آن ها را لوله کنید وبه آرامی به درون بطری بفرستید و با کمک یک نی آن را باز کنید تا جا برای دیگر برگ موها نیز باز شود. سپس بطری را در جای کاملا خنک نگهداری کنید.

دلمه

2. فریز کردن

در این روش نیاز ندارید که برگ ها را بشویید بلکه آن ها را با استفاده از یک دستمال کاملا خشک کنید و سپس به نعداد مورد نیاز بسته بندی کرده و کاملا صاف در فریزر قرار دهید تا نشکنند. برای استفاده نیز آن ها را فریزر خارج کرده و در یک سبد قرار دهید و زیر آب سرد قرار دهید تا یخ آن ها باز شود.

3. بلانچ کردن

در ابتدا آب را بجوشانید و سپس برگ ها را به مدت دو دقیقه وتازمانی که نرم شوند در آب داغ قرار دهید سپس آن ها را از آب داغ خارج کرده و در یک کاسه آب سرد به همراه یخ قرار دهید. آن ها را خارج کرده و خشک کنید و در فریزر از آن ها نگهداری کنید.در این روش کیفیت و تازگی برگ مو ها به خوبی حفظ می شود.

برگ مو

4. کنسرو کردن

شما در این روش می توانید برگ موها را به مدت 6 ماه نگهداری کنید. در ابتدا برگ ها را بشویید و سپس بر روی ک دیگر قرار دهید و لوله کنید. برگ موهای لوله شده را در ظرف شیشه ای بگذارید و آب نمک درست کنید و پس از خنک شدن آن را بر روی برگ موها بریزید. در این مرحله آب را بجوشانید و ظرف شیشه ای را به طور کامل تا حدی که درب را نیز بپوشاند به مدت 15 دقیقه در آب درحال جوش بگذارید و سپس آن را خارج کرده و خنک کنید و در مکان دلخواه از آن ها نگهداری کنید.

5. اب نمک

در این روش برگ ها را بشویید و سپس آن را تک تک لوله کرده و درون ظرف بگذارید. برای حدودا یک تا یک و نیم کیلو گرم برگ مو 500 گرم نمک را در سه و نیم لیتر آب حل کنید و بر روی برگ موها بریزید تا کاملا آن را بپوشاند و ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.برای استفاده نیز برگ ها را یک روز قبل از آب نمک خارج کنید و با آب سردکاملا بشویید.

غذای آسیایی

6. خشک کردن

برگ موها را با استفاده از دستمال کاغذی به خوبی خشک کنید و آن ها به وسیله نخ و سوزن در محلی که به ساقه متصل بوده اند به یکدیگر بدوزید و در محلی آویزان کنید تا کاملا خشک شوند و سپس به همراه همان نخ از آن ها نگهداری کنید. پیش از استفاده از برگ موهای خشک شده برگ موها را از نخ آن ها بگیرید و به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا کاملا نرم شوند و رنگ آن ها به رنگ سبز روشن تغییر کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد