اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زیبا ترین پل های جهان که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

پل ها یکی از مهم ترین چیز ها در حمل و نقل هستند که در بسیاری از اوقات با زیبایی و هنر بسیاری نیز همراه می شوند. ما در اینجا قصد داریم برخی از زیبا ترین پل های جهان را به شما معرفی کرده و تصاویرشان را با شما به اشتراک بگذاریم.

زیبا ترین پل های جهان که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد


پل ها یکی از مهم ترین چیز ها در حمل و نقل هستند که در بسیاری از اوقات با زیبایی و هنر بسیاری نیز همراه می شوند. ما در اینجا قصد داریم برخی از زیبا ترین پل های جهان را به شما معرفی کرده و تصاویرشان را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. 516 Arouca، پرتقال

این پل 516 متری، در ژئوپارک Arouca در کشور پرتقال قرار داشته و بلند ترین پل معلق عابر پیاده است. معماری و مناظر اطراف این پل آن را خارق العاده می کند. در زیر پل نیز یک رودخانه جریان دارد.

2. Golden Skybridge، بریتیش کلمبیا، کانادا

با قدم زدن بر روی این پل که در کشور کانادا قرار دارد شما بر روی یک رودخانه کوهستانی راه خواهید رفت، یک آبشار 200 متری را تماشا می کنید و در نهایت از منظره کوهستان لذت خواهید برد.

3. Carrick-a-Rede Rope Bridge، ایرلند شمالی، انگلستان

این پل روستایی توسط ماهیگیران به وسیله طناب ساخته شده بود تا آنها را به یک جزیره کوچک در کنار روستا متصل کند. امروزه صید ماهی در این منطقه ممنوع شده است اما این پل همچنان در جای خود قرار دارد.

4. El Caminito Del Rey bridge، اسپانیا

این پل بخشی از یک مسیر پیاده روی صخره ای بوده که به عنوان خطرناک ترین مسیر پیاده روی جهان شناخته می شود. این پل در ابتدا در سال 1900 برای کارگران ساخته شده و بعد ها به طور کامل بازسازی شد و در سال 2015 افتتاح گردید.

5. Brooklyn Bridge، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این پل منهتن را به بروکلین (بخش هایی از نیویورک) متصل می کند و مناظر بسیار زیبایی را درون خود جای داده است. افراد می توانند با استفاده از وسایل نقلیه، دوچرخه و حتی پیاده بر روی این پل قدم بزنند.

6. Webb Bridge، ملبورن، استرالیا

این پل بر روی رودخانه یارا در شهر ملبورن قرار دارد و تنها عابران پیاده و دوچرخه سواران حق عبور از آن را دارند. این پل توسط یکی از معماران مشهور طراحی شده و از روی پل ریلی قدیمی ساخته شده است.

7. Kintaikyo Bridge، ژاپن

طاق های چوبی و ستون های سنگی این پل را فوق العاده زیبا کرده است. این پل پیاده روی بر روی رودخانه نیشیکی قرار داشته یک بار و به طور کامل بازسازی شده است.

8. Tower Bridge، لندن، انگلستان

یکی از معروف ترین پل های جهان، پل برج لندن می باشد. این پل که از روی رودخانه تایمز عبور می کند امکان عبور عابر پیاده و خودرو را فراهم کرده است. البته برای رفتن به طبقه فوقانی نیازمند تهیه بلیط خواهید بود.

9. Peace Bridge، کانادا

پل صلح که یکی از معروف ترین پل های کانادا است، توسط معمار مشهور کالاتراوا طراحی شده است و الهام گرفته از پرچم این کشور می باشد. این پل تنها برای استفاده از عابران پیاده و دوچرخه سواران است.

10. Stari Most Bridge، بوسنی

نام این پل بوسنیایی به معنای پل قدیمی است. این پل در دهه 1550 ساخته شده و قدمتی چند صد ساله دارد. این پل توسط امپراطوری عثمانی ساخته شده و در جنگ تخریب شد اما بعد ها در سال 2004 به طور کامل بازسازی شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد