اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 اختلال در چشم که نشان دهنده بیماری هستند

چشم ها نیز مانند دیگر ارگان های بدن تحت تاثیر تمامی اعضا قرار دارند. در نتیجه وجود هرگونه اختلال در دیگر اعضای بدن می تواند بر روی بینایی و سلامت چشم های شما اثر بگذارد.

5 اختلال در چشم که نشان دهنده بیماری هستند


چشم ها نیز مانند دیگر ارگان های بدن تحت تاثیر تمامی اعضا قرار دارند در نتیجه وجود هرگونه اختلال در دیگر اعضای بدن می تواند بر روی بینایی و سلامت چشم های شما اثر بگذارد.

شما می توانید برخی از بیماری ها را بر اساس تغییراتی که در دید و بینایی چشم های شما اتفاق افتاده است تشخیص دهید. یکی از معروف ترین اثراتی که بیماری بر روی بینایی شما می گذارد دیابت است. دیابت یکی از بیماری هایی است که می تواند سلامت چشم های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در این مطلب 5 اختلال در سلامت چشم ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با مراجعه سریع به پزشک برای درمان و پیشگیری اقدام کنید.

زردی

زردی چشم

زردن شدن قسمت سفید چشم ها می تواند نشانه ی آن باشد که فرد دچار ترشح صفرای اضافی است و این نشانه عموما ناشی از بیماری یرقان است. به این معنای دیگر افرادی که دچار زردی چشم پیوسته و یا با تعداد دفعات بالا هستند ممکن است دچار نارسایی کبدی باشند.

پریدن پلک ها

پرش پلک زمانی رخ می دهد که پلک بدون دلیل به سرعت حرکت می کند. اگر مرتبا دچار پرش ناگهانی پلک می شوید این می تواند علامتی از استرس، اضطراب و یا کمبود خواب باشد. مصرف بیش از حد کافئین یا شیرین کننده های مصنوعی نیز می تواند واکنش های عصبی را تحریک کند.

اختلال

بزرگ شدن مردمک ها

مردمکهای چشم در زمانی که در نور زیادی قرار می گیرید کوچک می شوند و برعکس در زمانی که در یک محیط تاریک قرار دارید بزرگ می شوند تا شما بتوانید دید بهتری داشته باشید. وقتی مردمک ها به طور غیر عادی و زمانی که در محیط تاریکی قرار ندارید بزرگ می شوند می توانند موجب سیاه شدن دید شوند. بزرگ شدن مردمک ها در یک محیط روشن می تواند نشان دهنده یک حمله قلبی در آستانه وقوع باشد.

خشکی چشم

اگر همواره در چشم هایتان احساس خارش و خشکی می کنید ممکن است این احتمال به دلیل عملکرد نامناسب غده های اشکی و یا مجرای اشک شما باشد و حتی می تواند نشانه آرتروز باشد در نتیجه حتما به پزشک مراجعه کنید.

بینایی

دید موج دار و سوسو زدن چشم ها

این اتفاق عموما نشان دهنده شروع یک حمله میگرنی و یا سردرد شدید است. به طوری که احساس می کنید زاویه ی پایین دید شما تکان می خورد، انحنا دارد و یا سوسو می زند. اگر به این اتفاق را تجربه می کنید سعی کنید استراحت کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد