اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا کاهش کربوهیدرات ها در کاهش وزن به شما کمک خواهند کرد؟

برای کاهش وزن طولانی مدت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از فیبر و حاوی کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم را دنبال کنید تا علاوه بر حفظ سلامت قلب به کاهش وزن نیز دست یابید.

آیا کاهش کربوهیدرات ها در کاهش وزن به شما کمک خواهند کرد؟


برای کاهش وزن طولانی مدت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از فیبر و حاوی کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم را دنبال کنید تا علاوه بر حفظ سلامت قلب به کاهش وزن نیز دست یابید.

رژیم هایی لاغری وجود دارد که بر پایه ی کاهش و یا حذف کربوهیدرات ها هستند و بنظر می رسد که رژیم هایی مانند اتکینز و یا کتوژنیک که از این دسته هستند به شما در لاغری کمک می کنند اما این مطلب چقدر حقیقت دارد و این رژیم ها تا چه میزان موثر هستند؟

کتوژنیک

کربوهیدرات منبع کالری است و به شما انرژی می دهد. همچنین از پروتئین ها و چربی ها کالری و انرژی دریافت می کنید که هر سه مورد برای سلامت بدن ضروری است اما هر فرد وابسته به عواملی مانند سن، جنس، فعالیت، مدیریت بیماری و کاهش وزن به نسبت متفاوتی از آن ها نیاز دارد.

کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها تجزیه می شوند و به طور متفاوتی توسط بدن استفاده می شوند. کربوهیدرات ها سریع تر هضم می شوند و منبع انرژی مورد علاقه بدن هستند. برخی کربوهیدرات ها با سرعت بیشتری نسبت به بقیه هضم می شوند و به طور متفاوتی بر قندها و خون تأثیر می گذارند.

میوه

منابع کربوهیدرات که حاوی فیبر نیز هستند به طور معمول از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، مغزها و دانه ها همه منابع خوبی از فیبر و کربوهیدرات های با کیفیت هستند. فیبر قابل هضم نیست بنابراین فضای معده را اشغال می کند و به شما کمک می کند تا سریعتر سیر شوید و مدت بیشتری سیر بمانید.

در نتیجه به جای حذف کامل کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود کربوهیدرات های فرآوری شده مانند قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده را با منابع کربوهیدرات حاوی فیبر عوض کنید تا به شما در کنترل وزن کمک کند. توصیه روزانه برای مصرف کربوهیدرات یک فرد بزرگسال 25 تا 38 گرم فیبر در روز است.

قند

تحقیقات نشان می دهد که در یک آزمایش شش ماهه و مقایسه یک رژیم کم کربوهیدرات با یک رژیم متعادل و کنترل شده با کالری ، پیروان رژیم کم کربوهیدرات توانستند مقدار بیشتری کاهش وزن داشته باشند. با این حال، با یک سال پیروی از هر رژیم ، میزان کاهش وزن یکنواخت می شود. دلیل اصلی این مسئله سفتی رژیم کم کربوهیدرات است به معنا که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات پیروی می کردند از نداشتن گزینه های متنوع خسته می شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد