اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین ماده ای که می توانید جایگزین شکر کنید چیست؟

شکر و قند یکی از مهم ترین اجزای رژم غذایی ما است که علاوه بر وابستگی زیاد به آن در صورت مصرف زیاد می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. اما می توان جایگزین بهتری برای شکر پیدا کرد؟

بهترین ماده ای که می توانید جایگزین شکر کنید چیست؟


شکر و قند یکی از مهم ترین اجزای رژم غذایی ما است که علاوه بر وابستگی زیاد به آن در صورت مصرف زیاد می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. اما می توان جایگزین بهتری برای شکر پیدا کرد؟

آسپارتام، استسولفام، ساخارین، استویا، عسل، سوکرالوز، ملاس، زایلیتول، اریتریتول، شربت یاکون، شهد گاو، شربت افرا، شربت ذرت با فروکتوز بالا. چه چیزهایی در همه این ها مشترک است؟

هر مورد ذکر شده یک شیرین کننده است که به جای قند استفاده می شود. برخی از آن ها بدون کالری هستند. برخی دیگر نیستند. برخی از آن ها با مواد شیمیایی ساخته می شوند. برخی دیگر از منابع طبیعی هستند.

عسل

برای داشتن بیشترین مزایای سلامتیپس از مصرف یک ماده غذایی، در نظر گرفتن این که یک ماده از کجا بدست می آید، مهم است. آیا در کارخانه ساخته می شود یا به طور طبیعی وجود دارد؟ شیرین کننده هایی مانند عسل، ملاس و شربت افرا ممکن است فاقد کالری باشند، اما مزایای سلامتی مختلفی برای شما دارند که شیرین کننده های ساخته شده با مواد شیمیایی فاقد آن هستند. از طرف دیگر ، شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام ممکن است فاقد کالری باشند، اما برخی معتقدند که می توانند باعث التهاب روده و افزایش وزن شوند.

آسپارتام

اما چطور می توانیم تصمیم بگیریم که کدام شیرین کننده جایگزین بهتری برای شکر است؟

نتیجه نهایی این است که شما باید اهداف سلامتی خود را مشخص کنید و حفظ تعادل در مصرف را تمرین کنید. اگر شما در حال تلاش برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی با غذاهای کم کالری در این صورت، ممکن است شیرین کننده های شیمیایی انتخاب خوبی نباشد. همچنین می توانید به احساس بدنی خود پس از خوردن برخی شیرین کننده ها توجه کنید. برای مثال آیا بعد از مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا انرژی دارید یا احساس نفخ و ناراحتی می کنید؟

شربت افرا

با خوردن بهترین مواد غذایی انرژی مورد نیاز بدن خود را تأمین کرده و از غذایی که مصرف می کنید لذت ببرید. به معنا که می توانید یک رژیم غذایی کاملا سالم داشته باشید اما بعضی روزها ممکن است بهتر باشد که از دسر مورد علاقه تان لذت ببرید و در روزهای دیگر به فکر یک غذای خانگی با میوه و سبزیجات تازه برای سلامتی تان باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد